Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای جهان  >  10 بازیگر که از جان خود مایه گذاشتند / از گرسنگی در حد مرگ تا کشیدن دندان
10 بازیگر که از جان خود مایه گذاشتند / از گرسنگی در حد مرگ تا کشیدن دندان

بازیگران سینما برای بازی در یک نقش شیوه‌های مختلفی دارند، اما کم نبوده‌اند بازیگران مشهوری که از جان خود برای ایفای یک نقش مایه گذاشته‌اند.

 

کریستین بیل

کریستین بیل که این روزها بسیاری او را با بازی در نقش بتمن در «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» می‌شناسند، حدود یک دهه پیش برای بازی در فیلم «مکانیک» نزدیک به 40 کیلوگرم وزن کم کرد تا نقش مردی منزوی که قدرت تمایز واقعیت و خیال را ندارد، بازی کند. هرچند فیلم در گیشه شکست خورد اما موجب شهرت بیل شد.
 
alt
 
جیم کری
جیم کری برای بازی در نقش اندی کافمن در فیلم «مردی روی ماه» تمام دوره فیلمبرداری در نقش ماند و حتی با خانواده و دوستانش هم قطع رابطه کرد و پس از پایان فیلمبرداری فیلم به کارگردانی میلوش فورمن دوباره در جلد جیم کری همیشگی فرو رفت و به زندگی طبیعی بازگشت.
 
alt
 

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو برای بازی در نقش مکس کدی دیوانه در فیلم «تنگه وحشت» از دندانپزشکی خواست در ازای 20 هزار دلار یکی از دندان‌های او را بکشد تا شبیه خلافکاری شود که مدتی را در زندان سپری کرده. انگار این کار نتیجه‌بخش بوده، دنیرو برای این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و گلدن گلوب شد و هنوز هم به عقیده بسیاری از منتقدان مکس کدی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های اوست.
 
alt
 
 
دانیل دی لوئیس
دی لوئیس در هر نقشی که بازی می‌کند تا فیلمبرداری تمام نشود از آن نقش بیرون نمی‌آید. او برای فیلم «The Crucible» روی سینه‌اش خالکوبی کرد و برای بازی در «پای چپ من» در نقش مردی که فلج است و بدنی دفرمه دارد تقریبا اصلا از روی صندلی چرخدار بلند نشد تا آنجا که یکی از استخوان‌های دنده‌اش شکست. دی لوئیس برای این فیلم اسکار بهترین بازیگر گرفت.
 
alt
 
تام هنکس
تام هنکس برای بازی در «جداافتاده» در نقش مردی که در جزیره‌ای باید تنها روزگار بگذراند حدود 25 کیلوگرم وزن کم کرد، ساعت‌ها تا گردن در آب ایستاد و دچار عفونتی شد که نزدیک بود موجب مسمومیت خونی شود و برای همین تحت عمل جراحی قرار گفت. هنکس برای این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار شد.
 
alt
 
هیث لجر
این بازیگر فقید برای بازی در نقش «جوکر» در فیلم «شوالیه تاریکی» برای یک ماه خودش را در اتاقی در یک هتل حبس کرد تا بتواند خنده هراسناک جوکر را خلق کند. او همچنین یک دفتر یادداشت همراه خود داشت پر از نوشته‌های جنون‌آمیز و از آن به عنوان دفتر خاطرات جوکر یاد می‌کرد. لجر مدتی پیش از اکران فیلم به دلیل مسمومیت دارویی فوت کرد، اما فیلم برایش نامزدی گلدن گلوب به همراه داشت.
 
alt
 
هالی بری
این بازیگر سیاه‌پوست برای بازی در اولین فیلمش به نام «تب جنگل» ساخته اسپایک لی برای دو هفته به حمام نرفت تا در نقش فرو رود. «تب جنگل» موجب شهرت بری نشد اما این بازیگر برای «ضیافت هیولا» برنده جایزه اسکار شد.
 
alt
 
مریل استریپ
این بازیگر بزرگ سینما سال 1999 برای بازی در «موسیقی دل» برای یک ماه روزی شش ساعت تمرین نواختن ویولن کرد و نواختن این ساز را یاد گرفت. استریپ برای این فیلم نامزد اسکار شد و برای فیلم‌های «کریمر علیه کریمر»، «انتخاب سوفی» و «بانوی فولادین» برنده اسکار شده است.
 
alt
 
سیلوستر استالونه
سیلوستر استالونه در تمامی فیلم‌های «راکی» خودش در صحنه‌های ضدوخورد بازی کرد و آنقدر بر این کار اصرار کرد که سر صحنه «راکی 4» یکی از دنده‌هایش شکسته شد و قلبش نیز آسیب دید.
 
alt
 
ناتالی پورتمن
ناتالی پورتمن برای بازی در «قوی سیاه» ساخته دارن آرونوفسکی یک سال تمام به کلاس‌های باله رفت و حدود 10 کیلوگرم وزن کم کرد. پورتمن برای بازی در این فیلم اسکار گرفت.
 
alt
 
 
منبع: خبرآنلاین

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357999
 

ما 40 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.