Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
Cma.16 - "طنزی از نوع دو نفر و نصفی"
  طنزی از نوع دو نفر و نصفی
معرفی یک سریال محبوب
 
   
  اطلاعات مقاله اختصاصی  
 
نویسنده مقاله: امیر مهدوی
تاریخ ارائه در مجله: بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
اطلاعات نشریه: مجله شماره 03 سینماسنتر
اطلاعات دریافت نسخه منتشر شده: دانلود مجلهسینماسنتر شماره 03
تاریخ ارائه در انجمن سینماسنتر: هفدهم خردادماه یکهزار و سیصد و نود دو
طراح بنر: فرخ فرمان
ارائه دهنده: انتشارات الکترونیکی سینماسنتر
 
     
   
     

 

  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
   
  مقاله شماره هفده  
  طنزی از نوع دو نفر و نصفی
معرفی یک سریال محبوب

سریال کمدی two and half man:

از گذشته تا به امروز سریال های کمدی بسیاری ساخته شده اند و مي شوند و این دسته سریال های کمدی بين مردم بسیار محبوب هستند و شناخته میشوند تا جایی که مردم راه و روش زندگی خود را از این نوع سریال های درام و کمدی تاثير ميگيرند.
سریال Two and half man نيز از این قاعده مستثنا نیست و یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین سریال های کمدی حال حاضر امریکا در بین خانواده ها لقب گرفته است. سریالی که از سال 2003 تا به امروز در حال پخش میباشد و یقینا یکی از برترین و بهترین سریال های کمدی در دوران سریال های کمدی لقب خواهد گرفت.
البته برای اینکه یک سریال به موفقیت های آنچنانی دست یابد نیازمند بازیگرانی خوب میباشد که سریال two and half man با داشتن یک بازیگر توانمند و بسیار محبوب در کشور امریکا موفق شده است. می توان بدون تردید گفت بالای 50 درصد موفقیت این سریال به خاطر وجود چارلی شین میباشد که در 8 فصل از 9 فصل این سریال بازی کرده است.
با کمی تحقیق و جستجو درباره شخص چارلی شین میتوان فهمید او در امریکا از نظر محبوبیت از چنان درجه بالایی برخوردار میباشد که افرادی چون پاچینو و دنیرو از آن برخوردارند. به راستی یک بازیگر چقدر میتواند در یک جامعه بخصوص امریکایی تاثیر گذار باشد؟!
اما درباره سریال، مانند همه سریال های کمدی، تئاتر گونه میباشد و از لوکیشن های کمی برخوردار است. میتوان این سریال را با سریال جاویدان و فراموش نشدني فرندز مقایسه كرد و آن را جایگزینی مناسب بعد از اتمام سریال فرندز دانست. اين سريال دارای موضوعات اجتماعی مختلفي است و حتی برخی موارد سیاسی امریکا در متن این سریال به وضوح دیده میشود و جمله های طنزی که استفاده میشود درباره مشکلات اجتماعی و حال و روز همان زمان در جامعه امریکایی میباشد.

و اما اطلاعات بیشتر درباره این سریال:

این سریال کار خود را از تاریخ 22 سپتامبر 2003 از شبکه CBS امریکا آغاز نمود. میتوان موفقیت های زیاد این سریال را همچنين به دليل وجود سازنده برتر آن یعنی چاک لور دانست. مردی که در کارنامه خود سریال های کمدی بسیار معروفی را به تلویزیون داده است.
در فصل اول این سریال با چارلی آشنا میشویم. فردی که همیشه به دنبال عیاشی و خوش گذرانی و تفریح میباشد و اصولا برنامه زندگی مشخصی ندارد و زندگی او با خوردن و نوشیدن و خوش گذرانی کردن خلاصه میشود. مردی که نسبت به همه چیز بی خیال میباشد و کمتر چیزی میتواند او را ناراحت کند. اما در این میان برادر او آلن به همراه فرزند خود جیک از راه مي رسد و از چارلی میخواهد زمان کوتاهی را در خانه او، که یک ویلای بسیار زیبا در کنار ساحل است، سکنی گزیند. آلن از زن خود طلاق گرفته است و آنطور که معلوم است باید تا آخر عمر خود به او نفقه بدهد.
برخلاف چارلی که فرد پولداري است، آلن در حد یک شهروند متوسط امریکایی هم نيست. داستان از جایی جالب میشود که آلن هرگز از خانه چارلی نمیرود و در کنار چارلی زندگی میکند و داستان های مختلف و بسیار زیبایی را در کنار هم خلق میکنند که هر کدام از نظر طنز بسیار منحصر بفرد میباشد.
آنها مادری هم دارند که همیشه از او دوری میکنند و دلیل اینکه زندگی آنها بسیار بد میباشد را تربیت نادرست مادرشان و نیز اخلاق و رفتار های بد او مي دانند.
چارلی مادرش را دلیل اصلی مرگ پدرش میداند و آلن نیز همیشه سرکوفت این را میخورد که چرا مادرش هرگز از وجود او خوشحال نبوده است.
در این میان، جیک برادر زاده چارلی، گویا احمق ترین بچه دنیا است و همیشه باعث میشود چارلی به او تیکه بیندازد.
داستان در فصل های اولیه اینگونه ادامه پیدا میکند که ناگهان آلن بر اثر یک اشتباه مجددا ازدواج میکند و بعد از مدتی زن دوم او هم از او طلاق میگیرد و باید به او هم نفقه بدهد. بدبختی های آلن بیشتر میشود و چارلی هم از اینکه چرا برادرش این قدر ساده لوح است به ستوه می آید.
خود چارلی همیشه در فکر خوش گذرانی است و هرگز به فکر ازدواج و رابطه بلندمدت نیست. تمامی رابطه های او بيشتر از 24 ساعت دوام نمی آورد.
در فصل 8 این سریال اتفاقی واقعی میافتد که باعث میشود تمامی رسانه ها ی امریکا ابراز تاسف خود را اعلام کنند. چارلی شین بازیگر اصلی و محور اصلی این سریال به دام مواد مخدر میافتد و چنان خود را درگیر این موضوع میکند که دیگر قادر به ادامه بازی در این سریال نیست و چاک لور مجبور به اخراج این بازیگر از پروژه می شود.
چارلی شین را در سال 2010 یک شب، پليس در یک مهمانی دستگیر میکند و به حدی مواد و الکل مصرف کرده است که او را به بیمارستان می برند و در آستانه مرگ قرار میگیرد. و در این لحظه است که محبوبیت او به چشم مي آيد. چندین ميلیون هوادار او نامه ای می نويسند و خواستار این مي شوند که چارلی قوای خود را دوباره به دست گیرد و مثل همیشه گردد. چارلی شین میگوید فهمیدن این موضوع که هوادارانش تا چه حد او را دوست دارند برایش ارزشمند بوده است.
در حال حاضر او دارد دوران نقاهت خود را میگذراند و طبق آخرین اطلاعات قرار است به روزهای اوج خود بازگردد.

اما درباره سریال، باید گفت که جایگزین او کسی نبود جز (اشلی کاچر) بازیگر جوان و خوش تیپ این روزهای آمریکا که کار بسیار سختی را بر دوش خود احساس می کرد. زیرا بعد از رفتن چارلی از اين پروژه اشلي باید جای او را پر مي کرد.
البته همه منتقدان این نظر را داشتند كه او نمیتواند موفق شود. راست هم میگفتند زيرا تا زمان اتمام 8 فصل نمره این سریال در سایت نظر سنجی IMDB که بوسیله بینندگان معمولی رای داده میشود نمره 8.3 را دارا بود اما در فصل 9 با کنار رفتن چارلی شین نمره به عدد 7.3 کاهش پیدا کرد.
این سریال تا به امروز نامزدی در 2 دوره جشنواره گلدن گلوب را داشته است و همچنین برنده 20 جایزه دیگر و نامزد 59 مورد دیگر از جشنواره های متعدد بوده است.
به هر حال نمیتوان نادیده گرفت با همه اتفاق هایی که افتاده است، این سریال یکی از برترین سریال های تاریخ کشور امریکا در رده سریال های کمدی قرار خواهد گرفت.
 
 
     
  با تشکر از مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری  
   
   
  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
  نویسنده: امیر مهدوی  

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357823
 

ما 25 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.