Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای ایران  >  سجادپور رفت / اعلام كرده كه مي‌خواد فيلم بسازد
سجادپور رفت / اعلام كرده كه مي‌خواد فيلم بسازد

سیدعلیرضا سجادپور بعد از هزار و 168 روز مسوولیت و مدیریت بر عرصه‌ی سینما به کار خود پایان داد.

سجادپور بعد از روی کار آمدن جواد شمقدری از 19 مهرماه سال 88 به عنوان مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی مشغول به کار شد.

سجادپور پیش از اینکه جایگزین محمود اربابی بشود مسوولیت‌هایی چون مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (1370- 1366)، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1376 -1374)، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد (1372 -1370)، تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مدیر کل اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای ارسباران و موسس و مدیریت اجرایی هیأت اسلامی هنرمندان را بر عهده داشت و به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده نیز مشغول بود.

سجادپور

او در همان ابتدای حضورش در ادراه کل نظارت و ارزشیابی با اظهار نظر در موارد مختلف نقش محوری‌اش را در تصمیم گیری‌ها آشکار کرد و شاید بتوان رکورد تعداد مصاحبه از یک مدیر را بنام او ثبت کرد.

تشکیل تشکل تهیه‌کنندگان، معرفی «بدورود بغداد» به اسکار، توقیف و رفع توقیف برخی فیلم‌ها، مخالفت با حضور بین‌المللی برخی فیلم‌ها، تعطیلی خانه سینما، تحریم اسکار، حوزه هنری و حاشیه‌های اکران امسال از بیشترین مواردی بودند که سجادپور درباره آنها صحبت کرد و حضور موثری در تصمیمات اتخاذ شده داشت.

همچنین غیبت چند روزه‌اش در سال گذشته نیز گمانه زنی‌های زیادی را به همراه داشت که پس از چند روز سجادپور در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: فعالیت‌های دو سه روز گذشته‌ی من فعلا مصلحت نیست که رسانه‌یی شود اما به زودی اخبار خوشی از سینماگران بازداشتی خواهید شنید.

وی با تاکید مجدد که «‌موضوعاتی که درباره‌ام مطرح می‌شود هیچ کدام صحت ندارد» گفته بود: در فرصتی مناسب فعالیت‌های دو روز گذشته‌ام را رسانه‌ای خواهم کرد، اما اجازه‌ دهید تا رفع مشکل سینماگران دستگیر شده، ریز گفت‌وگوها رسانه‌ای نشود. چند تن از سینماگران مطرح هم در این گفت‌وگوها با ما همکاری داشتند و از همکاری خیلی خوب مسؤولان قرارگاه «ثارالله» قدردانی می‌کنم.

سجادپور که نزدیک‌ترین شخص به جواد شمقدری بوده و بارها ردپایش در اتفاقات و تصمیمات مهم سینمایی در دوران اخیر دیده شده بود در گفت‌وگویی با دفاع از عملکردش اعلام داشت: «چرا یک تیم مدیریتی بنابر مسئولیتش و موقعیت تاریخی و نیازهایی که شرایط روز ایجاد می‌کند اگر می‌آید و می‌خواهد ریل‌گذاری تازه کند برخی با خشم و عصبانیت با موضوع برخورد می‌کنند؟ من آن را جز یک چیز نمی‌دانم و آن هم اینکه یا این افراد در رانت‌ها و منافع ریل‌گذاری قبلی سهیم و شریک بودند و هر نوع تغییری به ضرر منافع آنها بوده که احتمال آن بسیاری بالاست یا منافع سیاسی‌شان ایجاب می‌کرده همان ریل‌گذاری سابق باقی بماند تا بتوانند اهالی سینما و چهره‌های سینمایی را هر موقع که می خواهند مانند یک سرباز پیاده در خدمت منافع سیاسی‌شان به کار بگیرند و اهالی سینما از به کارگرفته شدن به عنوان یک سرباز سیاسی برای گروه‌ها و احزاب آسیب ببینند تا آنها نفع‌شان را ببرند و به موقع هم کنار بکشند و سینما را آسیب دیده و اعتماد از دست داده رها کنند این اتفاقی بود که بارها و بارها افتاده بود.»

وی ادامه داد:« یکی از مهم‌ترین ریل گذاری‌هایی که تیم مدیریتی سینمای کشور در دو سه سال گذشته انجام داد همین ایجاد تغییرات جدی در نگرش گروه‌ها و احزاب به سینما بود و این تیم فضا را به گونه‌ای طراحی مجدد کرد که دیگر این نگرش که به آن اشاره شد امکان و جا نداشته باشد. چون سینما به قدر کافی از این نگرش‌ها ضربه خورده است و این هنر مهمتر و فراتر از این است که بخواهد آلت دست گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی قرار بگیرد اما بارها و بارها این اتفاق افتاد و کسی نیامد تا آن را اصلاح کند. ما تلاش کردیم موضوع را اصلاح کنیم و یکی از راه‌هایش اصلاح صنوف بود و جلوگیری از اینکه صنوف با مبنای غیر قانونی شان تبدیل به آلت دست گروه‌های سیاسی بشوند.»

سجادپور مطرح کرد: «متاسفانه امسال که باید ثمره کارمان را ببینیم و عرضه کنیم مواجه با تندترین برخوردهای سیاسی زده شدیم و نهادهای غیر دولتی به صرف داشتن چند سالن سینما سعی کردند بازورگویی جلوی قانون و سیاست های سینمایی بایستند و تا می‌توانند فضای سینمای کشور را برهم بزنند و موضوع را بحرانی نشان دهند که با پایمردی و پافشاری مدیریت سینمای کشور این بحران از سرگذشت و الان می‌بینیم ناچار شدند به قانون تمکین کنند و مساله اکران با قدرت پیش می رود.

این نوید را می‌دهم علی رغم کارشکنی‌ها که فکر می‌کنم ادامه خواهد داشت سال اکران پر رونق و خوبی را داشته باشیم حتی بهتر از سال گذشته که در دهه اخیر بهترین بود.»

وی اظهار داشت:« ایده‌آل‌های ما خیلی بیشتر از اینها بوده و به خیلی چیزهایی که می‌خواستیم نزدیک نشدیم اما اگر بخواهیم به طور نسبی با آنچه که بوده قیاس کنیم ممکن است بتواند برخی را راضی کند اما خود ما راضی نیستیم و می‌شود در زمان باقیمانده خیلی بهتر از اینها جلو رفت.»

با تغییر چارت سینمایی، 9 مرداد ماه شمقدری طی حکمی سجادپور را به عنوان معاون امور فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد که وی تا امروز در این مسوولیت حاضر بود اما سرانجام با اعلام رسمی پذیرش استعفاء به قصد تولید فیلم از مدیریت سینما رفت.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357724
 

ما 29 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.