Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای ایران  >  صداقت دارید، نسخه‌ی جشنواره‌ی «یک خانواده محترم» را در رسانه ملی نمایش دهید
صداقت دارید، نسخه‌ی جشنواره‌ی «یک خانواده محترم» را در رسانه ملی نمایش دهید

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما گفت: اگر صداقت دارید‌، نسخه جشنواره‌ای «یک خانواده محترم» را در رسانه ملی نمایش دهید تا مردم در این‌باره تصمیم بگیرند. 

 

alt


علی فروغی در گفت‌وگویی، درباره نمایش و بررسی «یک خانواده محترم» در دانشگاه امام صادق (ع) و در پی آن انتقاد دانشجویان و اعتراض دختر شهید کاوه بیان کرد: این فیلم یکی از عجایب فرهنگی کشور ما است و واقعا برای ما جای سوال دارد که چگونه با پول بیت‌المال فیلمی علیه همه مقدسات مردم‌، ایران‌، امام‌ (ره)، مقام معظم رهبری، ‌ شهدا‌ و خانواده آن‌ها ساخته می‌شود و تمام المان‌های مذهبی و دینی ما را مورد هجمه و توهین قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: بیش از آنکه ساخته شدن «یک خانواده محترم» برای ما جای سوال داشته باشد، ‌ اکنون با این تناقض و پرسش مهم روبه‌رو هستیم که سینمای ما به کجا رفته که در بستر آن چنین فیلمی ساخته می‌شود؟ در چه بستری تهیه کننده و کارگردان «یک خانواده محترم» به خودشان اجازه می‌دهند چنین فیلمی را بسازند. 

فروغی با اشاره به اعتراض شدید خانواده شهدا در نشست بررسی این فیلم در دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: شب گذشته پس از نمایش فیلم، ‌ دختر شهید کاوه و برادر شهید جوزی به شدت به ساخته شدن آن اعتراض کردند. یا جانباز ۷۰ درصدی در میان جمعیت بود که از دیدن این فیلم حالش بد شده بود. برادر شهیدی در سالن بود که از شدت ناراحتی در حین نمایش فیلم جلسه را ترک کرد. برای ما جای سوال است که چگونه در زیر مجموعه آقای ضرغامی چنین فیلمی در وهن خانواده شهدا ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از نمایش «یک خانواده محترم» در دانشگاه، ‌ آقای وحید جلیلی (فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار) و خانم لاله افتخاری (از اعضای کمیسیون فرهنگی) درباره فیلم صحبت کردند. علاوه بر صحبت‌های آقای جلیلی نکته قابل توجه در بررسی این فیلم اعتراض خانم افتخاری به عنوان کسی بود که خودش همسر و دختر شهید است. ایشان قرار شد موضوع ساخت این فیلم را به صورت جدی در جلسه کمیسیون فرهنگی پیگیری کند. 

فروغی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این پرسش که «یک خانواده محترم» چگونه و با چه کیفیتی در دانشگاه به نمایش درآمده است‌، بیان کرد: نسخه‌ای که ما دیدیم نسخهٔ با کیفیتی بود. 

وی تصریح کرد: آقای آفریده و مجموعه صحنه‌گردانان فکر می‌کنند که می‌توانند صحنه را به نفع خودشان تغییر دهند. آن‌ها دو نسخه از فیلم دارند که یک نسخه را به جشنواره‌های خارجی می‌فرستند و نسخه دیگر را اصلاح کرده و در داخل به برخی نشان می‌دهند. نسخه‌ای که در دانشگاه امام صادق به نمایش درآمد‌‌ همان نسخه‌ای است که اکنون در پاریس اکران می‌شود و در جشنواره کن و ابوظبی به نمایش درآمد. 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در بخش پایانی سخنانش با انتقاد شدید از رویکرد فعلی سازمان صدا و سیما درباره «یک خانواده محترم» اظهار کرد: برای ما سکوت اهالی سینما و مدیران فرهنگی در قبال ساخت این فیلم جای سوال دارد. «یک خانواده محترم» در دنیا آبروی ما را می‌برد. اما چرا باز هم آقایان آفریده و بخشی در دو هفته متوالی به برنامه هفت دعوت می‌شوند. 

وی با تاکید بر پیگیری اعتراض دانشجویان و خانواده شهدا درباره این فیلم خاطرنشان کرد: در نمایش این فیلم که دانشجویان و جمعی از خانواده شهدا حضور داشتند اعتراضات شدیدی به این فیلم شد و خانم افتخاری به عنوان عضوی از کمیسیون فرهنگی مجلس قول دادند که اعتراض شدید دانشجویان و همچنین اعتراض شدید جمعی از خانواده شهدا را به گوش اعضای کمیسیون برسانند و مطالبه جدی آن‌ها برای برخورد با آقای آفریده و مسببین ساخت این فیلم را پیگیری کنند. 

علی فروغی در پایان این گفت‌وگو خطاب به عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: اگر آقای ضرغامی با مردم صادق است، نسخه بین‌المللی و جشنواره‌ای «یک خانواده محترم» را از تلویزیون به نمایش بگذارد تا عکس‌العمل مردم را ببینند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357742
 

ما 35 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.