Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.34- ارزشگذاری فیلـــم: رالف خرابکار (2012)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.34- ارزشگذاری فیلـــم: رالف خرابکار (2012)
Wreck-It Ralph

 

  اطلاعات فیلم  
  کارگردان: ریچ مور
نویسنده: فیلم جانسون - جنیفر لی
کارگردان هنری: یان گودینگ
موسيقي: هنری جکمن
تدوین: تیم مرتنز
تهیه کننده: کلارک اسپنسر
 
  بازیگران  
  جان سی. ریلی: رالف
سارا سیلورمن: 
ونلوپه
جک مکبرایر: فلیکس
جین لینچ: کالون
الن تودیک: کینگ کندی

جو لو توروگلیو: مارکوفسکی
 
  خلاصه داستان  
  کاراکتر منفی یک بازی سری آرکید می‌خواهد که با او مثل یک قهرمان رفتار شود. پس از تلاش های فراوان برای کنار آمدن با شرایط حاضر تصمیم به قهرمان شدن می‌گیرد که همین تصمیم او باعث هرج مرج در تمامی بازی‌ها می‌شود...  
  يادداشت منتقدان  
  سروش ممدوحی (ScarFace)  
  alt  
  یکی از انیمیشن های واقعا خوش ساخت سال گذشته بود .... 
دیزنی در انیمیشن جدید خودش رالف خرابکار سعی کرده بود پا به دورانی بزاره که پر از نوستالژی های دوران کودکی است کاراکترهاربازی های میکرو و سگا ... همه در یک انیمیشن جمع شده اند تا خاطراتی را برای کودکان دیروز به نمایش بگذارند ... رالف خرابکار انیمیشنی با فیلمنامه ای درست درمان است .. با ساختی درست که همان چیزی را روانه دنیای انیمیشن میکند که باید بکند..
رالف خرابکار سال گذشته به واقع بهترین انیمیشن سال بود که بارها و بارها با کج سلیقگی های مختلف جشنواره ها روبه رو شد و در اکثر انها بازنده به انیمیشن شجاع کار دیگر شرکت پیکسار شد ...
انیمیشن رالف داستان ساده ای دارد ارتباط بین کاراکترهای ان و گفتن این که همیشه بد بد نیست و میتواند بد داستان یک روزی هم از خودش خوبی نمایش دهد ..
در هر صورت به نظرم رالف خرابکار یکی از بهترین انیمیشن های سال گذشته بود و به واقع بهترین انها نیز بود .. به این انیمیشن نوستالژیک در عین حال خوش ساخت 3.5 ستاره رو میدم.
 
     
  علي بيات (Don Corleone)  
  alt  
  رالف خرابکار در واقع هیچ حرفی برای گفتن نداره و تنها با ایجاد یک حس نوستالوژیک در انسان باعث می شه که تا انتهای انیمیشن را ببینیم. ولی در واقع داستان تکراری خوب نشان دادن شخصیت های منفی قدیمی سالهاست که در فضای انیمیشن تکراری شده است.
ولی با این حال رالف خرابکار با جذابیت ساختی که دارد بیننده را خوشحال از دیدنش می کند و حس پشیمانی به آدم دست نمی دهد. و باز هم یادآوری بازی های قدیمی و زنده کردن یاد اونها ارزشمند هستند. 
نمره میانگین از نظر من بهترین نمره برای این کارتون هست.
 
     
  سام محسنى (Death Magnetic)  
  alt  
  Wreck It-Ralph انیمیشن نسبتا اریجینال و خوش ساخت با داستانی بسیار خوب است و به خوبی مخاطب اصلی که کودکان هستند را جذب خود می کند اما این فیلم برای هر مخاطبی می تواند جذاب باشد به خصوص گیمر هایی که با این گونه بازی ها خاطرات زیادی دارند.

با این که فیلم داستان خوبی دارد اما دارای هیچ چالش خاصی نیست و اتفاقاتی که قرار است رخ دهند، به راحتی قابل پیش بینی اند و به همین جهت باید این فیلم را برای سرگرمی و خنده دید. هرچند پیام اصلی فیلم می تواند بسیار آموزنده باشد اما فیلم دارای صحنه های کلیشه ای زیادی است.(قهر، آشتی، دوستی و دشمنی، پیروزی و شکست)

از دید من این بهترین انیمیشن سال 2012 بود و به خوبی مخاطب را با داستانی خوب و جذاب اما اتفاقاتی کلیشه ای همراه خود می کند.
 
     
  علی معصومی (Ali)  
  alt  
  نگاه مثبت بنده به انیمیشن رالف خرابکار بابت نوستالژیک بودن آن نیست که البته منکر تأثیرش نمی شوم اما این شاید کوچکترین دلیل برای جمع بندی مثبت نسبت به این انیمیشن ساده باشد.

بد همیشه بد است و خوب همیشه خوب. البته این پیام فیلم نیست، رالف خرابکار قرار است که عکس آن را اثبات کند.

شاید بسیاری از ما با بازی های سری آرکید و قهرمانان و ضد قهرمانان آن آشنا باشیم البته که نسل جدید تنها با تعدادی از آنها آشناست که با پیشرفت تکنولوژی جلوتر آمده و سری های جدید آن هم عرضه شده است. رالف متعلق به همان نسل گذشته است. او از شرایط حاضر خود به تنگ آمده و قصد تغییر و دیده شدن توسط دیگران را دارد پس به محیط بازی های جدید قدم می گذارد. اکشن زیبایی را به نمایش گذاشته و سپس با کاراکتر شیرین و بی اعصابی آشنا می شود که هدفی همچون خودش دارد البته با اهدافی متفاوت. ارتباط دو کاراکتر رالف و ونلوپه یادآور رابطه زیبای غول شرکت هیولاها با کودک دوست داشتنی آن "بو" است. لحظاتی پر از نفرت، ترس، امید و دوست داشتن در سراسر رابطه این دو موج می زند.

رالف خرابکار داستان بسیار خوبی دارد و توانسته با تلفیق کاراکترهای قدیمی و بازی های مدرن تماشاگران را از هر سن و سالی با خود همراه کند. از کاراکترهایی ساده و معمولی ابرقهرمانانی بسازد که کارهای بزرگ انجام می دهند و در نهایت به هدف اصلی انیمیشن که آموزش، امید، سرگرمی و نشاط است، دست یابد.
 
  جدول ارزشگذارى  
 
سروش ممدوحی على بيات سام محسنى علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی (از 10)
alt alt alt alt alt 5.75
 
  © 2013 by CinemaCenter. All rights reserved  
  alt  
     

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357680
 

ما 33 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.