Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
چهارشنبه, 15 تیر 1401
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  نقـــــد فیلــــم سینمای جهان  >  Cwr.97- نقد و بررسی فیلم Gangster Squad توسط راجر ایبرت

ترجمه نقدهای منتقدین جهان

Cwr.97- نقد و بررسی فیلم Gangster Squad توسط راجر ایبرت

 


  Gangster Squad   دسته گنگسترها  
  alt

Gangster Squad
 
اطلاعات فیلم
تهیه کننده : دن لین
کارگردان : رابین فلیشر
نویسنده : ویل بیل
ژانر: درام ، جنایی ،گنگستری
تاریخ نمایش: 11 ژانویه 2013
فیلمبردار: دیوین بیب
موزیک: استیو جابلونسکی
بودجه: 60 میلیون دلار
فروش: در حال اکران
زمان فیلم: 113 دقیقه
کشور سازنده: امریکا
IMDB Rate :7 از 10
بازیگران
یاش برولین
شون پن
اما استون
رایان گسلینگ
مایکل پنا
رابرت پاتریک
افتخارات و جوایز
----

 

امتیاز راجر ایبرت از 4ستاره : 2 ستاره
 
  منتقد : راجر ایبرت   مترجم : علی Joker  

 

 

 


alt
 

ممکن است متوجه شده باشید که تریلرهای دسته گنگسترها با نقل‌قول‌های اغراق آمیز توسط منتقدین به رگبار بسته می‌شوند. اينها نشانه‌ی مسلم معمولی بودن یک اثر است و تبلیغ مورد علاقه‌ی من دسته گنگسترها را، به عنوان بهترین فیلم گانگستری دهه بالا مي‌برد. اگر درست باشد هفت سال آینده برای ژانر جنایی ژانر مورد علاقه‌ی جهان افتضاح خواهد بود.
اگر بخواهیم منصف باشیم، این مقدار پیش پا افتاده‌ی داستانهای عامه‌پسند یک اتلاف وقت کامل نیست. رضایت و خوشحالی نهایی، یک مجموعه‌ی کامل از ستارگان را نشان میدهد که از طریق یک سری دیالوگ تقریباً خنده‌دار متوسط طراحی شده و برق ثابت مسلسل‌های در دست هنگام پرسه در محله‌های فقیرنشین هستند. این آخرین منجر به تعویق اکران نیز شد: یک صحنه نمایانگر به مسلسل بستن در یک سالن سینما است، كه پس از کشتارهای غم‌انگیز سینمای چند سالنه‌ی فیلم شوالیه تاریکی برمیخیزد در سال گذشته در آورورای کلررادوی آمریکا حذف شد، سایر صحنه‌ها برای پر کردن شکاف‌های روایی بازنویسی و مجدد فیلمبرداری شدند.
نه اینکه خیلی اهمیت داشته باشد. هیچ میزان سر هم‌بندی نتوانست ناهماهنگی‌های لحنی را اصلاح کند. روبن فلیشر کارگردان فیلم، یک متخصص کمدی قدم گذاشته در قلمرو نیمه دراماتیک، موفقیت اندکی با زامبی‌لند سبکسرانه‌ی هجوآمیز 2009 کسب کرد.
اما در دسته گنگسترها فلیشر به نظر احساس بیگانگی می‌کند. فیلم او ظاهر و حس آشنای یک کلاسیک گانگستری با تاریکی انبوه، چوب‌های جنگلی صیقل داده شده، اتومبیل‌های کلاسیک براق و توجه وسواسی به جزئیات لباس، معماری و طراحی داخلی دوره دارد. دیون بیب فیلمبردار که بخاطر کارش در یادداشت‌های یک گیشااسکاربدست آورده،دسته گنگسترها را غرق در یک رنگ‌آمیزی غلیظ، سایه‌های دودی و زندگی شبانه‌ی خیره کننده می‌سازد. همچنان بخاطر حواشی پس از جنگ جهانی دوم و جو گرفته‌ی کل تولید، این حس در شما پدید می‌آید که فلیشر به زحمت جلوی یک اشتیاق برای دست انداختن این ژانر را میگیرد.
اواخر دهه‌ی 1949 است و همانطورکه تعطیلات نزدیک می‌شود میکی کوهن بوکسر سابق گانگستر شده، (شون پن) مافیای یهودی میرلانسکی را تا لس‌آنجلس گسترش داده است. جاییکه او برای گرفتن انحصار مواد برنامه‌ریزی نموده و قمار کرده و اربابانش را از معادله حذف می‌کند. او شوخی هم ندارد: همانطورکه این فیلم آغاز میشود، کوهن با زنجیر کردن یکی از خدمتکاران صدیق لانسکی بین دو صندلی جلو و عقب خودروی در حال شتاب گرفتن و تکه‌تکه کردن او مثل یک کرواسان کثیف، پیغامی به شیکاگو می‌فرستد.
در مرحله‌ی اولیه هنوز این امید وجود دارد که ممکن است دسته گنگسترها حداقل سودای بی‌ثباتی پر سر و صدای " محرمانه ی L.A "، وحشیگری بی‌پروا "مولهولند سقوط می‌کند"، فصاحت کلامی و بصری "تقاطع میلر" یا ثروت اعیان فیلم باگزی لری لوینسون را در سر داشته باشد. در هر صورت دسته گنگسترها یک تقلید دست نیافتنی‌ها است. از آنجا که به گروهبان ایرلندی پلیس لس‌آنجلس جان اومارا (جاش برولین) از سوی پارکر رئیس پلیس پاک (نیک نولتی) برای استخدام یک دسته از مبارزین با سابقه تبهکاری جهت ساقط کردن امپراتوری کوهن بدون بهره از یک فیلم‌نامه‌ی دیوید مامت اختیارات تام داده می‌شود.
در نگاه اول که عملا سرگرم کننده است، حتی هنگامی‌که بصورت واضح هر یک از این شخصیت‌های موجود با یک ویژگی واحد و بصورت ساده برای بقیه معرفی می‌شوند. اومارا یک استراتژیست جدی با یک قلاب محق مجازات و یک همسر باردار دلسوز چشم به راه او در خانه می‌باشد. گروهبان جری وترز (رایان گسلینگ) یک زن‌باره است که از درگیر شدن اکراه دارد تا زمانیکه گریس، دوست دختر لباس قرمز کوهن (اما استون)، کسی‌که از خود می‌پرسد تمام زندگی فلاکت‌بار من کجا بوده‌ای؟ را ملاقات می‌کند.
افسر پلیس خاکستری مو، مکس کنارد (رابرت پاتریک) یک تیرانداز ماهر افسانه‌ای است. رفیق مکزیکی جوانش ناویداد رامیرز (مایکل پنا) یک اتومبیل مسابقه‌ی متوسط را میراند؛ افسر پلیس کونوای کلر (جیوانی ریبیسی) یک کارشناس نظارت پس از جنگ جهانی دوم است. هریک از آنها یک لحظه برای درخشش معمولاً همراه با یک طنز خوشایند مردم یا شیرین‌کاری بصری اتفاقی پیدا می‌کنند.
آن صحنه‌ها از قريحه‌ی طنز فلیشر بهره می‌برند اما هر موقع که دسته گنگسترها به کار جدی آدمکش‌ها و قاتلین می‌پردازد تغییرات ناموزونش از شوخی نه چندان جدی به خونریزی جدی، بحران هویت لحنی فیلم را منعکس میکند. ما سرانجام با تعداد کمی رویدادهای مهم کنشی و برخی بازآفرینی‌های خیره کننده‌ی نشان‌های اختصاصی کلاسیک هالیوودی من جمله کلوب شبانه‌ی اسلپسی مگسی و باغ بدنام مجتمع اپارتمانی الله باقی می‌مانیم.
ما با فلاشهای گه‌گاه درخشان از پن هم پذیرایی می‌شویم. کوهن مثل یک آتشفشان در خود خفته‌ی همیشه در آستانه‌ی فوران است. در یک نقطه کوهن به قصد آدمکشی چنان مشمئز کننده می‌شود که شرارت چهره‌اش را از شکل انداخته است. پن در 52 سالگی چین و چروکهای صورتی پیدا کرده است که حضور خیره کننده‌اش را عمیق می‌کنند و پلک‌های تقریباً سنگینش به نظر می‌رسد که تقریباً دارند روی نگاه سرد بی‌رحم کوهن ذوب می‌شوند.
بنابراین هنگامیکه مجموعه‌ی بازیگران یک روز بازی دارد فلیشر به نظر راضی به برابر گرفتن درخشندگی با کیفیت، ضمن به کارگیری حقه‌های بصری از قبیل حرکت آهسته ی متغیر هنگام پرواز گلوله ها و اجسام و اعجاز دیجیتال طراحی شده برای دادن انفجارها و سایر هنرنمایی‌ها به یک زندگی تقریباً سه بعدی پویای خودشان می‌آید. درحالیکه تصویر فوق حرکت آهسته یک درخت کریسمس تزئینی متلاشی شده در رگبار گلوله ها ممکن است برای چند ثانیه خیلی عالی به نظر برسد اما صرفاً پرت کردن حواس در زمان کوتاه از نقایص سناریوی ویل بیل اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته‌ی پل لیبرمن است.
عجیب است که نوشته‌ی بیل با گفتار نهایی برولین که از نظر عاطفی چنان لوس است تا آن‌حد که به حق فریادهایی را از تماشاچیان نمایش خصوصی دریافت کرد به اوج حضیضش می‌رسد. تا این لحظه که دسته گنگسترها به تدریج در تاریکی محو می‌شود بیشتر وعده‌ی اولیه‌اش را ضایع کرده است. اینجا یک مقایسه‌ی گویاست: من اخیراً اتفاقی یک نمایش از تبهکاران دیدم که وسیله‌ی نقلیه‌ی کریستین اسلتر یک موضوع اصلی تلویزیون کابلی از زمان اکرانش در سال 1991 بوده است. آن همانطور که سرشار از همبازی‌های لیست B و C مانند ریچارد گریکو و کستاس مندیلور است یک فیلم اندکی بهتر از دسته‌ی گانگسترها است.

 

alt



ویراستار: نازنین اختری Miss Sayta


این نقد و ترجمه تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است . لذا هر گونه کپی برداری از این مطالب بدون اجازه نویسنده و سایت سینماسنترپایگاه تحلیلی و خبری سینماسنتر نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب می گردد.

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
2869330
 

ما 45 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.