Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 10 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  نقـــــد فیلــــم سینمای جهان  >  Cwr.101- نقد و بررسی فیلم The Place Beyond The Pines توسط ریچارد روپر

ترجمه نقدهای منتقدین جهان

Cwr.101- نقد و بررسی فیلم The Place Beyond The Pines توسط ریچارد روپر

 



  The Place Beyond The Pines      
 
The Place Beyond The Pines
 
اطلاعات فیلم
تهیه کننده : سیدنی کیمل
کارگردان : درک سیانفرانس
نویسنده :بن کوکیو
ژانر: جنایی ، درام
تاریخ نمایش: 29 مارچ 2013
فیلمبردار: شون بوبیت
موزیک: 
میک پتون
بودجه: 15 میلیون دلار
فروش: در حال اکران
زمان فیلم: 140 دقیقه
کشور سازنده: اتریش
IMDB Rate :... از 10
بازیگران
ایوا مندس
رايان گاسلينگ
برادلي كوپر
ري ليوتا
افتخارات و جوایز
----

 

امتیاز راجر ایبرت از 4ستاره : 4 ستاره
 
  منتقد : ریچارد روپر   مترجم : هما Skyfly  

 


alt
 
فيلم با تعقيب مردي آغاز مي شود كه راه خود را از ميان جمعيت كارناوال باز مي كند و به تعداد زيادي تماشاچي و يك قفس فلزي كروي شكل مي رسد. اين صحنه گريز متهورانه براي دوستداران اسكورسيزي (و قبل از آن اورسون ولز) آشنا خواهد بود و بلافاصله اعلام مي كند كه فيلمي با محتواي جاه طلبي را خواهيم ديد. مرد كلاه ايمني اش را به سر مي گذارد سوار موتورسيكلتش مي شود و همراه با دو بي پرواي ديگر در قفس فلزي با سرعت به حركت در مي آيند.
فيلم با مردي ديگر و موتورسيكلتي ديگر پايان مي يابد. مردي كه براي فرار از سرنوشتي بد مسابقه مي دهد اما نمي داند راهي كه انتخاب كرده او را به جايي مي برد كه از آن فراري بوده است. اين آخرين صحنه از تكاملي اندوهناك است.
اين فيلم، يك فيلم حماسي بر محور لحظات حساس در زندگي طبقه كارگر و جامعه حاشيه آن است كه هر روز صبح بيدار مي شوند و هر شب با همان پرسش هميشگي به خواب مي روند: بالاخره چه خواهد شد؟ 
هم اكنون تعداد اندكي از افراد در هاليوود مشاغلي بهتر از رايان گاسلينگ و برادلي كوپر دارند اما «جايي پشت كاج ها» چيز ديگري است. گروه بازيگران مكمل و يك تيم با استعداد و خلاق به كوپر و گاسلينگ مي پيوندند كه فيلمي عظيم بسازند.
اين فيلم كاري جاه طلبانه در سه بخش است، و در هر بخش با چرخش هاي ناگهاني و گاهي شوك برانگيز مواجه مي شويم. گاسلينگ همه خالكوبي ها و طرز فكرها را در نقش لوك Luke، موتورسوار بي پروا در صحنه به يادماندني و بدون ديالوگ ابتداي فيلم، به كار مي گيرد. با موهايي بور كه به سفيدي مي زند، با تي شرت هاي پاره اش، عضلات برآمده و خالكوبي هايي كه بدن او را مي پوشاند، وي يك حضور شگفت انگيز است. اما او به آرامي صحبت مي كند و آگاهانه حركت مي كند (وقتي سوار بر موتورسيكلت نيست)، مثل حيوان قفسي كه منتظر فرصتي براي فرار است.
ايوا مندس يكي از بهترين نقش آفريني هاي خود را در نقش رومينا ارائه كرده است، خدمتكاري كه مادر فرزند لوك است. رومينا اكنون با فرد ديگري است و مي خواهد از خود با درس خواندن چيزي بسازد اما آشكارا به سمت لوك كشش دارد با اينكه مي داند لوك مرد مناسبي براي او و فرزندشان نيست.
لوك به بانك دستبرد مي زند و نتيجه آن تصميم گيري هاي نادرست تر است.
همزمان، در همان شهر آوري Avery با بازي برادلي كوپر زندگي مي كند، پليس و فارغ التحصيل دانشكده حقوق كه باهوش است – اما نه به آن اندازه كه فكر مي كند. او نيز جاه طلب است، مي بينيم كه سعي در انجام كارهاي قهرمانانه براي گرفتن ترفيع دارد.
بعد از اينكه آوري با لوك برخورد مي كند، وارد دنياي پليس هاي خلاف كار و تغيير اخلاقيات مي شويم. قبلاً ري ليوتا را در نقش پليسي فاسد ديده ايم، اما هيچ كس بهتر از او اين نقش را بازي نمي كند. صحنه اي كه ليوتا و چند پليس ديگر ناگهاني به خانه لوك وارد مي شوند و خود را به شام دعوت مي كنند تقريباً تحمل ناپذير است، اگرچه ظاهراً لبخند مي زنند و سر ميز مي خندند. 
بخش سوم درباره فرزندان لوك و آوري است، آنها حدوداً پانزده ساله هستند. نقش آفريني زيبايي در اينجا وجود دارد اما اين داستان مثل دو بخش ديگر محكم نيست.
درك سيانفرانس و همكاران نويسنده اش را براي خلق فيلمي كه از همان صحنه اول جاه طلبانه بودنش را اعلام مي كند، تحسين مي كنم. موسيقي، فيلمبرداري، انتخاب نقش ها و موضوع جسورانه به خوبي پيش مي روند. همانطور كه كاراكترها از گذشته شان مي گريزند تا سرنوشت اجتناب ناپذير خود را تغيير دهند، اتفاقات كوچك پي آمدهاي بزرگ در پي دارد. «جايي پشت كاج ها» هر ثانيه از 140 دقيقه زمان اجرايش را پر مي كند.

alt


alt

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3364797
 

ما 30 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.