Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 31 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  نقـــــد فیلــــم سینمای جهان  >  Cwr.99- نقد و بررسی فیلم Stoker توسط راجر ایبرت

ترجمه نقدهای منتقدین جهان

Cwr.99- نقد و بررسی فیلم Stoker توسط راجر ایبرت

 




  Stoker      
 
Stoker
 
اطلاعات فیلم
تهیه کننده : ریدلی و تونی اسکات
کارگردان : پارک چان ووک
نویسنده :ونفورث میلر
ژانر: درام ، رازالود
تاریخ نمایش: 1 مارچ 2013
فیلمبردار: چونگ چونگ هون
موزیک: کلینت مانسل
بودجه: 12 میلیون دلار
فروش: در حال اکران
زمان فیلم: 99 دقیقه
کشور سازنده: امریکا
IMDB Rate :7.5 از 10
بازیگران
میا واسیکووسکا
متیو گوود
نیکول کیدمن
جکی وویور
لوکاس تیل
افتخارات و جوایز
----

 

امتیاز راجر ایبرت از 4ستاره : 3.5 ستاره
 
  منتقد : راجر ایبرت   مترجم : حانیه quasar  

 

 

alt

فیلم ترسناک، مدرن و دلهره‌آور Stoker از پایان شروع می‌شود و ما را پیش از آن‌که درک صحیحی از ابتدای آن پیدا کنیم، به سفری وحشتناک و تعجب‌برانگیز می‌برد. حال تمام جزئیات را از زاویه‌ای دیگر می‌بینیم. این مسئله به طرز عجیبی خوب است. ممکن است برخی بگویند این تمرکز روی رفتارهای روان‌پریشانه، به نوعی بزرگ‌نمایی، غلو و گسترش دادن حرکات خشن در تمام لحظات و صحنه‌هاست. بدون شک تعدادی از تماشاچیان و مخاطبان مجبور می‌شوند پس از گذشت مدت کوتاهی از فیلم خارج شده و بیرون بروند. برای مثال صحنه هایی که از یک زن نشان داده می‌شوند در حالی که فیلم به گذشته، فلاش‌بک خورده است. این فیلم نیز مانند فیلم های دیگری چون In Cold Blood، Badlands و Natural Born Killer داستانی درباره‌ی قتل دارد. البته این قاتلان، هیولاهایی با ماسک یا گنگسترهایی با سلاح‌های پنهان نیستند. بلکه روح‌هایی آسیب دیده اند که از ابتدا بدون ضمیر ناخودآگاه متولد شده‌اند یا در طول زمان آن را از دست داده‌اند.
مایا واشیکوفسکا، نقش اول فیلم آلیس در سرزمین عجایب ساخته تیم برتون، نقش ایندیا استوکر را بازی می‌کند. نوجوان رنگ پریده و طرد شده ای که بسیار جدی و مرموز است. او می‌تواند به نوعی خواهر نوجوان رنگ پریده فیلم Beautiful Creatures باشد. پدر محبوب ایندیا در روز تولد 18 سالگی او در یک حادثه رانندگی می‌میرد و این اتفاق باعث می شود وی با عمویش آشنا شود. عمویی که تا به حال از وجودش با خبر نبوده است. عمو چارلی (متیو جود) از سفر کاری به اروپا بازگشته و اکنون ارتباط عجیبی با ایندیا برقرار کرده است. ارتباط بی کلامی که در آن او می تواند افکار ایندیا را بشنوند و ایندیا نیز می تواند ذهن او را بخواند. 
استوکر، اولین فیلم انگلیسی زبان ساخته کارگردانی کرده ای، پارک چان ووک، فیلمی مهیج و ماورالطبیعه نیست بلکه بیشتر ترسناک است. انگار از ما بخواهند باور کنیم بعضی از افراد می توانند به همان راحتی که یک لامپ را خاموش می کنند، آدم بکشند و حتی در دوران کودکی نیز همین گونه بوده اند. چان ووک با وجود استعداد بسیار زیادش نتواسته دقت لازم و کافی را در بعضی نکات به خرج دهد. برای مثال در سکانس نمای نزدیکی که از نوک قرمز روشن یک مداد و طرح های به جا مانده از آن پس از استفاده مداد به عنوان یک سلاح گرفته شده، این بی توجهی نمایان است. یا این که شما گاهی اوقات آرزو می کنید که کاش چان ووک دوستی در زمان تدوین داشت که از او می پرسید آیا ما واقعا در این لحظه به صدای تک نوازی گیتار احتیاج داریم؟ با این حال در اکثر موارد برخلاف چیزی که گفته شد، او بسیار دقیق عمل کرده. ورود راحت و آسان عمو چارلی به خانواده و فعالیت و تحرک او از این دسته است. به طوری که مادر سرد و دور ایندیا، ایوی (نیکل کبدمن )، در حضور عمو چارلی، گرم و صمیمی می شود. جکی ویور نیز به عنوان خاله چارلی معرفی می شود. کسی که می خواهد به ایندیا درباره حقیقت وجودی چارلی هشدار دهد. اما از روی ترس نمی تواند کار زیادی در حضور چارلی انجام دهد. پس از آن که چارلی، مادر و دختر را با روش های متفاوت برای ادامه زندگی متقاعد کند ما دیگر مطمئن نیستیم که ایندیا دختر جوان آسیب دیده و رها شده‌ای است یا این که او تمام زندگی‌اش را منتظر بوده تا عمو چارلی بیاید و به روح سیاه او ارزش ببخشد؟ احتمالا هر دو مورد بوده است.
در انتها من فکر می کنم متیو جود روزی برای این فیلم اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت خواهد کرد. فیلم استوکر فیلمی است که بسیار سخت از یادها می رود و بالاخره روزی زمان نامزد شده آن برای اسکار فرا خواهد رسید اما این تاخیر به خاطر کم ارزش بودن و شایستگی نداشتن آن نیست. این مرد مسلما روزی اسکار دریافت خواهد کرد.


alt

این نقد و ترجمه تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است . لذا هر گونه کپی برداری از این مطالب بدون اجازه نویسنده و سایت سینماسنترwww.cinemacenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب می گردد .

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3381270
 

ما 31 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.