Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 10 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.18- ارزشگذاری فیلـــم: انتقام‌جویان (2012)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.18- ارزشگذاری فیلـــم: انتقام‌جویان (2012)

بنر انتقام‌جویان

 

info1.png - 4.15 Kb

 

نام فیلم: انتقام‌جویان (2012)

کارگردان: جاس ودون
نویسنده: جاس ودون، زاک پن، استن لی، جک کربی، جو سیمون
مدیر فیلمبرداری: سیموس مک‌گریوی
موسیقی: الن سیلوستری
تدوین: جفری فورد،لیزا لاسک
تهیه کننده: کوین فیگ

بازیگران:
رابرت داونی (مرد آهنی)
کریس اوانز (کاپیتان امریکا)
مارک روفالو (هالک)
کریس همسورث (ثور)
اسکارت جوهانسون (ناتاشا رومانوف)
جرمی رنر (کلینت بارتون)
تام هیدستون (لوکی)
ساموئل ال. جکسون (نیک فوری)

 

 


خلاصه داستان: نیک فوری از سازمان S.H.I.E.L.D. تیمی از ابر قهرمانان را گرد هم می آورد تا زمین را از حمله لوکی و ارتش اش حفظ کند...

 

فرخ فرمان
2.png - 3.34 Kb
به نظر میرسه که برای نجات جهان باید یک فکر اساسی بشه، مخصوصا نیویورک!
هر کدام از قهرمانان داستان بارها و بارها آمریکا را از چنگ بدکرداران و بیگانه ها نجات داده‌اند، حالا به نظر میرسه که دیگه قدرت بیگانگان زیادتر شده و باید گروهی عمل کنند.
تعداد این قهرمانان داره اونقدر زیاد میشه که دیگه آدم یادش میره قابلیت‌هاشون چی بود. البته انشالله برای بخشهای بعدی هم میشه گروههای مردان ایکس، جی ای جو، هل بوی، سوپرمن و بتمن و هزاران قهرمان ریز و درشت آمریکائی دیگر را بهشون اضافه کرد.
انتقام جویان فیلم در هم ریخته ایست. منتها تنها نکته جالبش قرار دادن همین قهرمانان در کنار یکدیگر است و شیرین کاری های که آنها میتوانند انجام دهند. 
ایده پردازی های مارول در کنار قدرت ساخت پارامونت و البته شبکه سینمائی و توزیع والت دیسنی سبب شده تا این فیلم هم خوب ساخته شود و هم خوب بفروشد. تقریبا از هالک 2008 به بعد برنامه ریزی برای این فیلم شروع شده و سرنخها در انتهای فیلمهای مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور و ... داده می‌شد و کم کم مردم آماده می‌شدند تا با پدیده فوق العاده‌ای روبرو شوند. 
فکر می‌کنم که اتفاقات انتقام جویان را یکبار در قسمت سوم ترانسفورمرز دیده بودم دقیقا هم داستان همین بود و هم میزان سطحی بودن ماجرا در همین حد بود. در واقع هیچ چیز جدیدی در انتقام جویان وجود نداشت غیر از همین چند حرکت هالک و مرد آهنی و ثور و کاپیتان آمریکا و بارتون (ماموریت غیر ممکن) که آنها را هم قبلا در فیلم‌های خودشان به شکل مفصل تری دیده بودیم.

فیلم انتقام‌جویان فیلمی بدون بار درام است و به همین دلیل در پایان بیننده یکجور حس خنثی نسبت به کل وقایع پیدا می‌کند. انتهای فیلم در جائی که همه گروه در حال پیتزا خوردن و بی‌انگیزگی کامل هستند می‌شود فهمید که چقدر ماجرا خنثی بوده است. 
تمام زحمت فیلم بر روی جلوه های ویژه بوده که آن هم خیلی تفاوت ویژه ای با فیلم هائی مثل ترانسفورمرز و مرد عنکبوتی ندارد. 
از طرفی دیگر کارگردان فیلم فردیست که هیچ تجربه سینمائی مهمی غیر از همین فیلم ندارد. بیشتر متخصص جلوه های ویژه به نظر می‌رسد تا کارگردان. از همین بابت فیلم بدون داستان منظم و بدون تفکر لازم برای چنین اثری ساخته شده است.
به نظر من کلیه فیلم‌های پیش نیاز قبلی برای این فیلم خیلی خیلی بهتر و کامل‌تر از انتقام‌جویان بود.
این فیلم جز جلوه‌های ویژه هیچ نکته مثبتی ندارد. 
امتیازی که برای این فیلم در نظر میگیرم دو ستاره است که آن هم بیشتر به کیفیت صوتی و تصویری فیلم بر می‌گردد که مشخصا زحمت زیادی بابت آن کشیده شده، هر چند که می‌شد بهتر هم باشد.
 
 
سهیل امیدوار
4.png - 3.34 Kb
فیلم انتقام‌جویان، فیلم خوبی است خصوصا 50 دقیقه پایانی فیلم. 100 دقیقه ابتدایی فیلم خوب است ولی نه به خوبی انتهای آن. جلوه های ویژه فوق العاده ای دارد و فیلمی است که می‌شود بیش از یک بار آن را دید.
ولی به نظر من برخلاف دیگر فیلم‌های این مدلی طرف آدم بده فیلم به قوی ای طرف قهرمانان فیلم نیستند و قهرمانان بسیار بهتر و قوی‌تر از آدم بدهای فیلم هستند حتی وقتی لوکی جلوی هالک ایستاده و بهش میگه: شما انسان‌ها باید در برابر من زانو بزنید و من خدا هستم و هنوز حرف لوکی تمام نشده هالک به زمین میکوبدش و در آخر میگه: چه خدای ضعیفی واقعا برای من غیر منتظره بودش چون اساسا لوکی به غیر از شلیک با عصایش هیچ کاری بلد نبود در تمام فیلم انجام بده.
در کل فیلم انتقام جویان فیلم بسیار خوبی است و دیدن چند باره آن خالی از لطف نیست.
 
 
علی بیات
3.5.png - 3.67 Kb
فیلم یک شاهکار فیلمنامه نیست و شاید برای منتقدان کلاسیک سینما یک اثر معمولی باشد ولی برای آن دسته از طرفداران ابر انسان ها و جنگ های ماورائی این فیلم یک شاهکار محسوب می شود. مخصوصا کسانی که تمام فیلم های مربوط به این فیلم را قبلا دنبال کرده باشد. از نظر جلوه های ویژه و تدوین و اینگونه مسائل به نظرم فیلم بسیار خوب است ولی از نظر فیلم نامه ژانر قدیمی جنگ انسان ها با بیگانگان بود که دوباره تکرار شد والبته یک تکرار خوب و پسندیده که ارزش زمان گذاشتن برای دیدن این فیلم را دارد.
 
 
علی معصومی
0.5.png - 3.30 Kb
انتقام‌جویان بیش از هر مدیومی شبیه بازی‌های کودکی برخی از ما است، آن زمان که تعدادی اسباب بازی را به مانند شخصیت سید فیلیپس در انیمیشن داستان اسباب بازی (1995) به جان یکدیگر می‌انداختیم و گاهی نیز آن ها را با هم متحد کرده و بر علیه دشمنی فرضی یا غیر فرضی به کار می‌بستیم. فیلمنامه انتقام جویان در حد همان بازی های کودکی پسرکان است که در لحظه آفریده شده و روزها به اشکال و روش های گوناگون ادامه داشت.
هر چند مارول با به جان هم انداختن و سپس متحد کردن قهرمان هایی که هر کدام محبوبیت خاص خود را دارند، توانست طرفداران اش را به سالن های سینما بکشد و به موفقیت قابل توجهی در گیشه دست پیدا کند اما نباید فراموش کرد که بدون داستانی قابل توجه، اینگونه روش ها موقت عمل خواهد کرد و بعد از این با افت روبرو خواهد شد.

انتقام‌جویان فاقد مفهوم اولیه‌ای به نام داستان است و تنها بر اتفاقات، موقعیت ها و تیپ ها بنا شده است، پس هر قدر که جلوه های ویژه ی خوبی داشته باشد ( که ندارد) باز هم حداکثر یک سی جی آی یا جلوه های ویژه ی خشک و خالی است.
 
 

جدول ارزشگذاری فیلم انتقام‌جویان:

فرخ فرمان سهیل امیدوار علی بیات علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی (از 10)
2.png - 3.34 Kb 4.png - 3.34 Kb 3.5.png - 3.67 Kb 0.5.png - 3.30 Kb 2.5.png - 3.67 Kb 5.0

 

جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

5.png - 3.35 Kb 4.png - 3.34 Kb 3.png - 3.34 Kb 2.png - 3.34 Kb 1.png - 3.28 Kb 0.png - 2.93 Kb
عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3365030
 

ما 43 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.