Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 31 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.13- ارزشگذاری فیلـــم: جان کارتر (2012)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.13- ارزشگذاری فیلـــم: جان کارتر (2012)

banner13.jpg - 87.18 Kb

 

info1.png - 4.15 Kb

نام فیلم: جان کارتر (2012)

کارگردان: اندرو استنتون
نویسنده: اندرو استنتون، مارک اندروز، مایکل چابون (براساس رمان «شاهزاده مریخ» اثر ادگار رایس باروز)
مدیر فیلمبرداری: دنیل میندل
موسیقی: مایک گیئاچینو
تدوین: اریک زومبرونن
تهیه کننده: لیندسی کالین، جیم موریس، کالین ویلسون

بازیگران:
تیلور کیچ (جان کارتر)
لین کالینز (دجا توریس)
مارک استرانگ (ماتای شانگ)

ویلیم دافو (تارس تارکاس)
دومنیک وست (سب تن)

 
خلاصه داستان: کهنه سرباز جنگ های داخلی امریکا اتفاقی وارد سیاره بارسوم شده و با اتفاقات عجیبی روبرو می شود...
سینماسنتر
سینماسنتر
نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
فرخ فرمان
0.png - 2.93 Kb
متوجه نمیشوم که این فیلم چطور امکان ساخته شدن پیدا کرد. جان کارتر هیچ چیز از سینما در خودش ندارد. هیچ نکته ای نیست که بتوان درباره آن مثبت صحبت کرد.
با این حال با تمام تبلیغات و هیاهوئی که پیرامون این فیلم وجود داشت حداقل کاری که باید دیسنی میکرد این بود که قبل از ساخت فیلم برآوردی از کیفیت فیلم میکرد تا حتی قبل از شروع ساخت متوجه شود که کل کار محکوم به شکست است.
این اتفاق رخ نداده و بدون هیچ کیفیت سنجی و برآورد کارشناسی یک فیلم 250 میلیون دلار ساخته شده.
کل فضای فیلم وابستگی شدیدی دارد به سری جنگهای ستاره ای، که اتفاقا یکی از دلایل شکست فیلم هم همین تشابه است.
فیلم در همان 5 دقیقه آغازین به هیچ عنوان قابلیت جذب کنندگی ندارد و بزرگترین ضعف آن هم شروع فیلم در مریخ و بعد به یکباره بازگشت از مریخ به قرن نوزدهم در نیویورک است. این حرکت اصلا دلنشین نبود. فکر میکنم با پرداخت درست همین افتتاحیه خیلی از مشکلات حل میشد. دو فضا، مریخ و نیویورک هیچ سنخیتی با هم ندارند و بیننده مجبور است به زور خود را قانع به دیدن آن کند و دلایل بعدی هم بیشتر خنده دار است تا منطقی.
جلوه های ویژه از نوع نشان دادن موجودات عجیب و البته لزج! مدتهاست که بعد از بیگانه ها و جنگهای ستاره ای کاربرد خود را از دست داده. (حداقل من که حوصله دیدنش را ندارم.)
موجودات ایجاد شده اصلا قابل ارتباط برقرار کردن نیستند و این مستقیما به کیفیت بد پرداخت ظاهری آنها باز میگردد. اگردوستان به خاطر داشته باشند شخصیتهای مشابهی در جنگهای ستاره ای (جار جار) ... ارباب حلقه ها (گولوم) و هری پاتر (دابی) با پرداخت مناسب تر شخصیتهای موفقی شدند. مخصوصا گولوم که مورد همذات پنداری هم قرار میگرفت.
از مشکلات دیگر فیلم همان جلوه های ویژه است. به نظر میرسد که قصد داشته اند پول دیسنی را به دور بریزند. هیچ اثری از نوآوری و خلاقیت در این جلوه ها نیست و این هم خود دلیلی بر شکست فیلم بوده.
بازیگران به هیچ وجه خوب نیستند و البته بازیگر زن اول فیلم در کل فاجعه برای فیلم به حساب می آید. این بازیگر هیچ قابلیتی ندارد، نه ظاهری و نه غیر ظاهری .... چرا برای یک فیلم 250 میلیون دلاری یک بازیگر طراز اول تر از حیث ظاهر و کیفیت کار در نظر گرفته نشده، مشخص نیست. اما به هر حال با فیلمی طرفیم که بازیگر نقش اول زن آن تاثیر فراوانی در کیفیت نهائی فیلم دارد.

به نظر میرسد فیلم به صورت بداهه پردازی ساخته شده و اثری از فیلم نامه در آن نیست. آنقدر در این فیلمنامه باگ وجود دارد که حدی برای آن نمیشد تصور کرد.
در نهایت باید گفت که شکست این فیلم به راحتی قابل حدس بود. البته انگار کسی در دیسنی به این مسئله فکر نکرده و دقتی روی اجرا و هزینه کردن نبوده است.
گاهی با دیدن فیلمی مثل جان کارتر فکر میکنم که هیچ فکری پشت ساخت این آثار نیست. حتی تجاری!
سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
0.5.png - 3.30 Kb
جان کارتر فیلمی است بدون فیلمنامه و بدون بازیگر اما پر هزینه. این که چطور توقع داشته‌اند که این فیلم پر فروش شود برایم قابل درک نیست.
هیچ عامل موفقیت آمیزی در این فیلم به چشم نمی‌خورد. همه چیز بی‌ارزش و بدون فکر طراحی شده بود و مشخص است که فقط با پول زیاد نمی‌شود موفقیت یک فیلم را تضمین کرد.
فکر می‌کنم که کاملن وقتم را به هدر دادم با تماشای این فیلم! با وجود این همه هزینه، اینقدر فیلم خسته کننده است که هیچ چیزی برای پیگیری در آن پیدا نشود. بازیگران ناکارآمد فیلم هم به لیست ضعف‌های این فیلم اضافه شده‌اند. این فیلم تمام ویژگی‌های یک اثر شکست خورده را در خود دارد.
جلوه‌های ویژه فیلم هم اصلا جذاب نیستند، از پرش‌های بی دلیل و منطق جان کارتر در زمان ورود به مریخ گرفته تا تبدیل شدن او به سوپرمن و انرژی حاصل شده از نور نهم و ساخت سفینه‌های بدقواره و بی‌جذابیت. فیلم بیشتر از آنکه جدی باشد فان است و البته در همین فان بودن هم توفیقی ندارد.
با دیدن این فیلم مطمئن شدم که حق مدیر دیسنی بود که بعد از اکران این فیلم برکنار شود. واقعن وظیفه مدیر این نبود که یک بررسی کیفی قبل از ساخت و اختصاص بودجه به این اثر انجام دهد؟ باید به هر طرح بی‌ارزشی 250 میلیون دلار بودجه اختصاص داد؟
سینماسنتر
سینماسنتر
سروش ممدوحی
0.5.png - 3.30 Kb
نمیدونم در مورد این فیلم باید چی بگم! یه فانتزی مسخره یه فانتزی دربه داغون که حتی تو گیشه هم شکست افتضاحی خورد و موجبات استعفای رئیس دیزنی شدش! در مورد فیلم نمیشه حرف زد فقط میتونم بگم یکی از بدترین فیلم های امسال بود. سال پیش فیلم خدایان یونان بود که حتی نتونستم تا وسط های فیلم نگاش کنم امسال هم این فیلم بودش! فقط میتونم بگم این فیلم هیچی نداره که بشه در موردش نظری داد.
به فیلم میخواستم 0 بدم اون یک نمره ای هم که ارفاق کردم به فیلم به خاطر زحماتی بود که برای جلوه ویژه کشیده بودن همین... نبینید فیلم رو خودتون رو خسته نکنید...
سینماسنتر
سینماسنتر
علی بیات
2.5.png - 3.67 Kb
یک پروژه شکست خورده، فیلمی با بودجه 250 میلیون دلار و درآمد 179 میلیون دلار که نشان از ضعف فیلم در خیلی موارد دارد. صرف اینکه بودجه زیادی برای یک فیلم هزینه شود و جلوه های ویژه خوبی داشته باشد دلیل بر خوب بودن نمی شود و کمپانی های بزرگ یواش یواش باید از این موضوع درس عبرت بگیرند.
فیلم جان کارتر دقیقا نمونه بارز سینمای کلیشه ای است. سینمای کودک و نوجوان که جتی این قشر هم حمایت خوبی از این فیلم نداشتند. باز هم داستان مرد لاابالی و بدون هدفی که ناگهان قهرمان داستان می شود و یک تنه با تمام بدی های عالم می جنگد. دیگه تو سال 2012 ساخت این گونه فیلم های کلیشه ای جواب مردم سینما دوست را نمی دهد. هر چقدر هم این ژانر به اصطلاح قهرمان پرور جذاب باشد ولی تا زمانی که یک ایده نو و فیلمنامه قابل تامل پشت آن نباشد، نمی توان با کمک هزینه های سر صام آور و جلوه های ویژه خوب جبران ضعف های فیلم را کرد. و جان کارتر با اینکه عناصر تشکیل دهنده خوبی در فیلم هست به دلیل کلیشه ای بودن آن تبدیل به یک فیلم معمولی و شکست خورده در گیشه شده است.
سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم هفته من با مرلین:

فرخ فرمان

نازنین اختری

سروش ممدوحی

علی بیات

ستاره نهایی نمره نهایی
(از10)
0.png - 2.93 Kb 0.5.png - 3.30 Kb 0.5.png - 3.30 Kb 2.5.png - 3.67 Kb 1.png - 3.28 Kb 1.8

 

جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

5.png - 3.35 Kb 4.png - 3.34 Kb 3.png - 3.34 Kb 2.png - 3.34 Kb 1.png - 3.28 Kb 0.png - 2.93 Kb
عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3381411
 

ما 24 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.