Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
پنج شنبه, 09 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.10- ارزشگذاری فیلـــم: خانه امن (2012)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.10- ارزشگذاری فیلـــم: خانه امن (2012)

banner10.jpg - 39.27 Kb

سینماسنتر

info1.png - 4.15 Kb

سینماسنتر

نام فیلم: خانه امن (2012)


کارگردان: دنیل اسپینوزا
نویسنده: دیوید گاگنهیم
مدیر فیلمبرداری: اولیور وود
موسیقی: رامین جوادی
تدوین: ریچارد پیرسون
تهیه کننده: اسکات استابر

بازیگران:
دنزل واشنگتن
رایان رینالدز
ورا فارمیگا
برندان گلسون
فارس فارس


خلاصه داستان: یک مأمور سیا (مت) مدت‌هاست در خانه‌ای امن (خانه ی متعلق به سیا در کشورهای دیگر) بدون هیچ مأموریتی، روزگار می‌گذراند. با ورود جاسوسی جهت بازجویی، گروهی به خانه حمله می‌کنند و مت در موقعیتی حساس قرار می‌گیرد...


نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
1.png - 3.28 Kb
خانه امن, یک فیلم با بستر جاسوسی! روایت یک جریان جاسوسی در این فیلم بر مبنای دو شخصیت اصلی شکل گرفته است. فیلم از تعدد کاراکترها خالی‌ست. شخصیت پردازی در این فیلم, چه شخصیت‌های اصلی و چه فرعی فوق‌العاده ساده و ضعیف کار شدند، بطوری که در اوایل فیلم به راحتی می‌توان بر شخصیت توبین و مت واقف شد. این سادگی معرفی شخصیت از دید من جدا از اینکه ارتباط بیننده را با فیلم به راحتی برقرار می‌سازد اما ضعفی است که در کنار دیالوگ‌های ضعیف و حساب نشده کاملا به چشم می‌آید.
فیلم سرشار از صحنه‌های انفجار و تعقیب و گریز تهی از منطق است که اصلا لزوم وجودشان را درک نمی‌کنم.
با اینکه شخصا ژانر اکشن را در این سبک نمی‌پسندم، اما با بازی آقای واشنگتن انتظار اثر بهتر و خاص‌تری داشتم که باید بگویم انتظارم برآورده نشد.
شاید این فیلم در نوع خود اثر چندان ضعیفی به شمار نرود، اما مشکل ارتباط سختی است که اینجانب با این سبک فیلم برقرار می‌کنم، همیشه!
سینماسنتر
سینماسنتر
سهیل امیدوار
2.png - 3.34 Kb
فیلم‌های اکشن این مدلی 10-15 سال پیش به مراتب قشنگتر بودن تا این فیلم‌هایی که الآن می‌سازن.
فیلم هم چیزخاصی نداشت. تکان‌های دوربین و حرکت دوربین و نوع فیلمبرداری هم اکثر اوقات روی اعصاب بود. اکشن نفسگیری هم نداشت که آدم یکسره و با هیجان بشینه و تا آخرش نگاه کنه. قسمتهایی که توبین فراست (دنزل واشینگتون) از دست آدمهایی که دنبالش بودن فرار می‌کرد یا جایی که از دست مت توی استادیوم فرار می‌کرد، واقعا مسخره بود. انگار داره توی خیابون ولیعصر قدم میزنه خیلی راحت و بیخیال و قدم زنان حرکت می‌کرد، نه تلاشی برای فرار و نه تلاشی برای قائم شدن، نه کار خاصی. حالا چرا اینطوری بود؟ نمی‌دونم.
توی استادیوم واقعا خیلی مسخره بود جایی که مت پشت سر توبین بود و صداش می‌کرد و تیراندازی شد طوری ماموران پلیس محلی رو نشان دادن که انگار مت شده فرشته نجات مردم. اگر دقت نکردین یک بار دیگه صحنه رو ببینید پلیس محلی بدون توجه به مردم کشور خود و یا خارجی هایی که اومدن فوتبال ببینن داره یک سره شلیک میکنه و چند انسان بیگناه رو هم هدف تیر قرار می‌ده و مت که اول نمی‌خواست به پلیس شلیک کنه بخاطر نجات جون مردم بهش تیراندازی می‌کنه، این واقعا مسخره نیست؟ به نظر من هم مسخره و هم خنده دار هستش.
در کل برای یک بار دیدن، فیلم بدی نیستش یه کمی هیجان داره ولی من که خودم همون یه بار رو هم هی میگفتن چرا تموم نمیشه. در کل 4 رو هم بخاطر رودربایسی با دنزل واشینگتون دادم.
سینماسنتر
سینماسنتر
سروش ممدوحی
2.png - 3.34 Kb
سال 2001 سالی بود که جیسون بورن ظهور کرد ظهوری که بعد از آن فیلم هایی نظیر هویت بورن ساخته شد و امسال قسمت چهارم سری بورن بر روی پرده های سینما خواهد رفت. فیلم خانه امن به راستی الگو گرفته کامل از سری بورن است و خیلی دوست دارد شبیه بورن رفتار کند اما اینگونه نمی‌شود. فیلم خانه امن به کارگردانی دنیل اسپینوسا فیلمی درجه 2 است که در مقابل بازیگر های درجه یک قرار گرفته است و به واقع اگر بیایم داستان فیلم را بر روی کاغذ بنویسیم شاید بتوان فیلمی بهتر از خانه امن را به نمایش گذاشت اما این فیلم آنگونه نیست که بیننده انتظارش را می‌شکد. فیلم اکشن است هر لحظه صحنه های تیراندازی، زد و خوردها، گریزها جالب درآمده است اما نه آنطور که باید باشد فیلم اکشن است و معمایی اما نقص‌هایی در آن دیده می‌شود. دیالوگ ها هوشمندانه نوشته نشده اند، صحنه ها به خوبی روایتگر فیلم نیستند و خیلی سریع به پیش می‌روند بدون آنکه به بیننده آن حس اصلی فیلم را منتقل کند. در کل فیلم خانه امن آنطور که دوست داشت باشد، نبود و فقط برای یک و نیم ساعت دیدن یک فیلم اکشن و ماجراجویی ارزش دیدن دارد و بس. آن هم برای یک بار، شاید دوباره دیدن این فیلم وقت تلف کردنی بیهوده باشد. در آخر یک سوالی برای اینجانب پیش آمده است؟ من نمی‌دانم چرا دنزل واشینگتون بازیگر توانای سینمای هالیوود در چندسال اخیر به سوی اینگونه فیلم‌ها رفته است و چرا در انتخاب‌های خود دقت لازم را انجام نمی‌دهد. کسی که میتواند یک "John Q" دیگر یا امثال "John Q" ها را با بازی خود خلق کند.
نمره من بهش
4 هست، اونم به خاطر یکم اکشن و زدوخوردی که توش بود و یکم هم به خاطره دنزل عزیز...
سینماسنتر
سینماسنتر
علی بیات
3.png - 3.34 Kb
یک اکشن نسبتا خوب از دنیل اسپینوزا با بازی دنزل واشنگتون و رایان رینالدز. فیلم در واقع باز روی آورده به کلیشه های قدیمی که تمام مامورین دولت و CIA به دنبال یک خائن می گردند ولی در نهایت مشخص می‌شود که افرادی فاسد در دستگاه دولت وجود دارند که نمی‌خواهند یک سری حقیقت در باب آنها فاش شود. این ژانر تقریبا تکراری شده است و تنها نکته این فیلم دیدن یک فیلم خوب با بازی بازیگران خوب بود و صحنه های اکشن خوب. ضرب آهنگ فیلم نسبتا خوب بود به طوری که از سکانس های فیلم احساس خستگی به آدم دست نمی داد.
با تمام این تفاسیر این فیلم می تونه برای طرفداران ژانر اکشن جالب و مفرح باشد.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی معصومی
0.5.png - 3.30 Kb
خانه امن فیلم آشفته ای است و دوربین روی دست آشفته آن بیش از هر چیز منطبق بر فیلمنامه آشفته‌اش است. فیلمنامه آنقدر باگ های بی شماری دارد و فیلم آنچنان ایرادات و گپ های فراوانی دارد که ذکر آن ها مثنوی هزار من است.
این که چطور شخصی با این درجه از قدرت بین المللی اینقدر دست و پا بسته است و گروهی برای خود ندارد و به راحتی محاصره شده و در تنگنا قرار می گیرد، بسیار مبتدیانه است. سوالات دیگر آن است، زمانی که همین شخص خود را تسلیم سیستم سیا کرده چرا فرار می کند؟ و پس از دستگیری مجدد چرا باز فرار نمی کند؟
کسی که تمام سیستم امنیت امریکا را مختل کرده چطور نمی تواند از پس جوانی کم تجربه بربیاید و از طرف دیگر چطور جوانی کم تجربه در عرض ساعاتی به هیرویی قدرتمند تبدیل می شود که...
بعضی صحنه های تعقیب و گریز فیلم حقیقتا مزحک است. تصادف هایی که منجر به رودررویی کاراکتر ها می شود، گذاشتن صدا خفه کن وسط جنگی تمام عیار و... تنها قسمت کوچکی از سوراخ های فراوان آن است.
در کل خانه امن در ژانر خود فیلمی بسیار سطح پایین در تمام ابعاد است. نه حرف خاصی برای گفتن دارد و نه توانی برای بیان.
سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم خانه امن:

نازنین اختری

سهیل امیدوار
سروش ممدوحی

علی بیات

علی معصومی

ستاره نهایی نمره نهایی
(از10)
1.png - 3.28 Kb
2.png - 3.34 Kb
2.png - 3.34 Kb
3.png - 3.34 Kb
0.5.png - 3.30 Kb
1.5.png - 3.80 Kb
3.4



جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

5.png - 3.35 Kb
4.png - 3.34 Kb
3.png - 3.34 Kb
2.png - 3.34 Kb
1.png - 3.28 Kb
0.png - 2.93 Kb
عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3362603
 

ما 24 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.