Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.09- ارزشگذاری فیلـــم: تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس (2011)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.09- ارزشگذاری فیلـــم: تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس (2011)



نام فیلم: تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس (2011)

کارگردان: توماس آلفردسون
نویسنده: بریجت او کانر، پیتر استراگان (براساس رمانی از جان لی کری)
مدیر فیلمبرداری: هویت ون هویتما
موسیقی: آلبرتو ایگلسیاس
تدوین:
دینو یانساتر
تهیه کننده: تیم بوان، اریک فلنر، روبین اسلوو


بازیگران
:
گری اولدمن
جان هارت
مارک استرانگ
کالین فرث
بندیک کامبرباچ
تام هاردی


خلاصه داستان: رئیس بالاترین بخش اینتلیجنس سرویس (سیرکوس) از طریق یک سرتیپ مجاری با خبر شده ، که جاسوسی سالهاست به این بخش نفوذ کرده و اکنون نیز در حال فعالیت است . به همین دلیل یکی از افراد سازمان بنام "جیم" را بدون اطلاع دیگر اعضا مامور می کند تا با سرتیپ مجاری ملاقات کرده و به نام جاسوس پی ببرد. اما قرار و مدار آنطور که پیش بینی می شد انجام نمی شود...


نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
فرخ فرمان
4.5.png - 3.67 Kb
بیل هیدن: من کسی هستم که اثر خودش را در دنیا گذاشت!
هر فرد اثری ویژه از خود بر دنیا به جای خواهد گذاشت...حتی یک جاسوس!

شکی ندارم که شاهد یکی برترین آثار تاریخ سینما بودم اما اگر کسی قبل از این به من می گفت که این فیلم دارای چنین وزنی است قبول نمیکردم.
فیلم بی نظیر است، هر چند که ممکن مورد توجه قرار نگرفته باشد. دیدنی است هر چند که ممکن است زیاد دیده نشده باشد و اصلا قابل صرف نظر نیست هرچند که درسینمای جهان به راحتی این اتفاق رخ می دهد.

در بین ساخته های ریز و درشت سینمای جهان در چند سال گذشته از کارهای مورد توجه پر اکشن مثل دارک نایت گرفته تا آثاری مورد توجه و مبتنی بر تکست مثل سخنرانی پادشاه هیچ فیلمی نیست که مانند تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس دارای بنیاد منطقی محکم و خط داستانی صحیح و بدور از زوائد بوده باشد.
وقتی این فیلم را برای بار اول دیدم به هیچ عنوان فکر نمیکردم با اثری چنین کار شده و کامل روبرو باشم. اما واقعا فیلم مورد بحث ما چنین اثری است، یک فیلم بسیار فکر شده در ساختار و فیلم نامه که به تک تک جزئیات توجه شده و در منتهاالیه منطق داستانی قرار گرفته است و بدور از هر صحنه و دیالوگ اضافه ایست که این نکته در این فیلم بسیار مهم و قابل توجه است.

در این فیلم شما به دیدن قهرمانان پرنده نمی نشینید، با پادشاهان از خود راضی هم طرف نیستید، پلیسهای خشن و غیر اصولی را نمی بینید و مقهور میلیون‌ها دلار جلوه ویژه بدون مصرف نمی‌شوید. آلفردسون در مکانیک، خیاط، سرباز، جاسوس بیننده را به عمیق ترین مکانهای جاسوسی و ضد جاسوسی انگلستان می‌برد، جائی همه افرادی که تا حدی با سیستم پیچیده اینتلجنت سرویس آشنا هستند، میدانند که سری ترین مرکز اطلاعاتی سیستم اطلاعاتی بریتانیاست (سیرکس) و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هیچ نقطه تاریکی در داستان بر جای نگذرد و بیننده را گیج نکند.

تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس از دید بنده خوش فرم ترین ساخته سالهای اخیر است و می‌توان از حیث فرم آنرا با برترین آثارسینمای جهان مقایسه کرد. مانند دیگر آثار برجسته سینمای انگلستان (بیمار انگلیسی، سخنرانی پادشاه و ....) این فیلم نیز بر پایه ای فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات شکل گرفته است. فیلم نامه ای که اقتباس از سورسی بسیار جامع است. سورسی که بسیار منطق مدار و محتوا مدار بوده و هیچ کجای داستان بیننده را در باگ‌های ناشی از بی‌فکری نویسنده رها نمی‌کند.
نویسنده در این داستان کاری انجام داده که در عین سادگی نزدیک به شاهکار است. برای این که بتوانید یک داستان جاسوسی بنویسید حتما لازم نیست که قبلا جاسوس بوده باشید و یا عمرتان در سرویس‌های اطلاعاتی گذشته باشد. فیلمساز در این فیلم تلاش نمی‌کند تا بیننده را با متدهای جاسوسی آشنا کند (مانند سری فیلمهای بورن، جیمز باند و امثالهم!) همچنین قصد ندارد تا بیننده را به داخل گرفتاری های سازمانی ببرد. بیننده در این فیلم با ماهیت یک فعالیت آشنا می‌شود، با خطرات آن، درگیری‌های ذهنی آدمهای آن، نبرد ذهنی افراد درگیر در حفظ موضع یک مملکت در برابر یک ابرقدرت و همچنین خیانت‌ها و رفاقت‌ها (هر چند که در این کار رفاقت بی معنی است) ... اما باز هم می‌توان اثری دقیق از آن در داستان پیدا کرد، مانند رفاقت "کنترل" و "اسمایلی" (رفاقتی عمیق و استوار بر اعتماد) و رفاقت هیدن و پریدو (رفاقتی عمیق اما قابل خرید و فروش)

آلفردسون در این فیلم تلاش کرده تا فرمی را شکل بدهد که با همراهی کامل میزانسن و فیلم برداری، نمایانگر کامل رخوت و سرمای حاکم بر دوران جنگ سرد باشد و به شکلی کاملا عالی از پس آن برآمده است به شکلی که فرم فیلم به خودی خود کاملا درباره ماوقع گویاست و در کنار این فرم شکل یافته و قوی شاهد محتوائی غنی و حساب شده هستیم، محتوائی که دقت آن خود به خود به بیننده یادآورد می‌شود که شاهد اثری از سینمای انگلستان است. سینمائی که تفکر در آن نقش پررنگی دارد و سانتی مانتال نیست.
به شخصه این فیلم را در رشته های زیر لایق جایزه ای برتر از اسکار تجاری و بی ارزش این روزها دیدم... کاگردانی بدون نقص و دقیق، فیلمبرداری هدفمند و با طرح و رنگ زمان فیلم، موسیقی عالی و تاثیر گذار، صداگذاری فوق العاده و بی نقص، فیلمنامه ای تکرار نشدنی و پر جزئیات و بدون اضافات در کنار بازی‌هائی که فوق العاده و بی نظیر هستند. تمام این موارد باعث می‌توانست باعث شود که این فیلم بهترین فیلم سال گذشته باشد. اما افسوس!

در مورد بازی های این فیلم و بل اخص بازی رویائی گری اولدمن سخن بسیار گفته شده است، اما به شخصه این بازی را یکی از بهترین بازی‌های او میدانم و فاصله آن با دیگر بازی‌های سال گذشته مانند آرتیست، مانی بال، نسل ها و .... بسیار زیاد، چیزی در حد از زمین تا آسمان است!
با این حال به غیر از گری اولدمن دیگر بازی های فیلم نظیر بازی کالین فرث در نقش هیدن، جان هارت در نقش کنترل، تام هاری در نقش ریکی مار، دیوید دنکیک در نقش توبی استرهاس و توبی جونز در نقش پرسی آللاین عالی و تاثیر گذارد هستند.
از دید من اسکار ندادن به این فیلم و مخصوصا گری اولدمن بیش از این که ارزش‌های هنرمند بزرگی مانند گری اولدمن را کاهش دهد اسکار را بی‌اعتبار کرده است. اسکاری که برای لودگی ارزش بیشتری قائل است تا هنر!

در پایان باید عرض کنم که در حال تحلیل این فیلم هستم که به زودی در سایت ارائه خواهد گردید و صحبت بیشتر را به ارائه شدن این تحلیل موکول می‌کنم. اما به عنوان یک نکته کوچک باید عرض کنم که تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس با این که پر از اسامی و پر از اتفاقات ریز و درشت است، اما چنان خوب طراحی شده که همه اتفاقات و مکان‌ها به راحتی در ذهن بیننده می‌ماند و فراموش ناشدنی است و این نشان از عمقی است که فیلم و داستان در ذهن بیننده ایجاد می‌کند، همان عمقی که در هالیوود از آن خبری نیست!

با این که در دادن امتیاز به فیلمها خیلی خساست به خرج می‌دهم اما امتیاز من به این فیلم 9 از 10 است، به عنوان تنها اثر دلچسب، منطقی و عمیق دهه اخیر...

سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
4.5.png - 3.67 Kb
تعمیرکار، خیاط، جاسوس، سرباز... عنوانی عجیب و البته جالب برای فیلمی که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. با شروع فیلم و دقایق آرام ابتدایی اصلا تصور نمی‌کردم که در ادامه با چه داستانی روبه‌رو خواهم بود. فیلمی با تعداد بازیگران زیاد و نقش آفرینی‌های زیبا، فیلم‌نامه‌ای قوی و کارآمد! واقعا انگیزه اصلی اعضای آکادمی اسکار برای انتخاب و نظری که در باب این فیلم داشتند برایم مشخص نیست.
استاد گری الدمن، بازیگری که همیشه در حالت و سیمای یک فرد مهیج، عصبی، سرشار از انرژی ظاهر می‌شد در این فیلم آنقدر زیبا در قالب مردی خونسرد و آرام نقش‌آفرینی کرد که شاید اسکار شایسته این میزان هنرنمایی‌اش نبوده است. تصور می‌کنم دریافت جایزه اسکار زیبایی و قدرت این فیلم و آقای الدمن رو خدشه‌دار می کرد. فیلم زیبا بود، از همان دقایق ابتدایی کاملا آرام، زیبا شروع شد تا دقایق انتهایی. گذر زمان را با حرکات زیبای آقای اسمایلی حس نکردم. دیالوگ‌های پرمغز و تک‌تک کلماتی که در این فیلم بیان می‌شوند حرف اول را می‌زنند. سادگی این فیلم، از لحاظ فنی به نظرم باعث ایجاد ارتباط قوی میان تماشاگر و فیلم و باورپذیر‌تر نمودنش بود. فیلمی خالی و تهی از اضافات به نظر اینجانب یکی از بهترین اثرهایی‌ست که در این مدت مشاهده نمودم.

سینماسنتر
سینماسنتر
سهیل امیدوار
2.png - 3.34 Kb
خسته کننده بود بزور تا آخرش دیدم و مسلما توی سینما نمی‌تونستم تا آخرش ببینم بالاخره داستان باید یه کششی برای ادامه داشتن داشته باشه. اینقدر داستان کند بود که اصلا برام دیگه مهم نبود که جاسوس کی هستش. تا دقیقه 50 که همش باید تحمل میکردی دقیقه 50 به بعد یه کمی تند شد شاید 10 دقیقه بعدش دوباره افت کرد تا دقیقه 105 بعدش 10 دقیقه آخرش باز خوب شد.

حالا فیلم میخواد فضاش خوب باشه بازیگراش خوب باشن وقتی قابل دیدن نیست به چه درد میخوره!؟
اسمش که هر چیزی می‌تونست باشه مثلا میخ چکش تیر تخته چه فرقی میکرد؟ چون به هر کدوم از این 5 تا یه کدی داده بود توی عملیات کشف جاسوس حالا چه فرقی می‌کرد به جای تعمیرکار و خیاط و سرباز و جاسوس بگیم هر چی دیگه؟ مثلا توی همینی که من گفتم تخته استعاره از جاسوس باشه چه فرقی میکنه؟
کلا اگه بخاطر ارزشگذاری نبود نگاش نمی‌کردم.
در ضمن داستانش خیلی هم چاله چوله داشت بخوام ایراد بگیرم از خیلی جاهاش میشه ایراد گرفت.
فقط 2 ساعت از وقتم هدر رفت در کل نمی‌تونه فیلم موفقی باشه.

سینماسنتر
سینماسنتر
سروش ممدوحی
4.5.png - 3.67 Kb
فیلم تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس (که هنوز نفهمیدم اسم دقیق این فیلم چیست مخصوصا کلمه اولش!!! که به معانی مختلفی ترجمه شده است) یکی از فیلم های زیبای سالیان اخیر سینمای انگلیس هستش و به واقع شاید بهتر بگوییم بهترین آنها. سینمایی که در خود فیلم های فوق العاده ای را جای داده است که بعضا به یکی از ماندگارترین آنها بدل می‌شود. تعمیرکار خیاط.... یکی از فیلم های جاسوسی است که بیننده را تا انتهای داستان با خود همراه می‌کند تا بیننده به آنچه منتظره آن است دست یابد و با دیالوگ‌هایی جذاب و خط داستانی زیبا تا انتها بیننده را با خودمی‌کشد کارگردان این فیلم با داستانی اقتباسی از روی یک رمان که به قبل از این سریالی به همین نام پخش شده است کاری کرد کارستان تا داستانی به این جذابی را به سینماها بکشد! بازیهای این فیلم در حد فوق العاده قرار دارد و در راس این بازیها می‌توان به بازی زیبای گری اولدمن اشاره کرد که کم و بیش می‌توان بازی های دیگر داستان را به بازی گری اولدمن وابسته دونست بازیهای به مانند بازیگرهای کالین فرث، جان هارت، بندیک کومبرباتج (شرلوک جدید) و بازیگری که به تازگی در صف بازیگرهای محبوب من قرار گرفته است تام هاردی که نشان داده است در نقش های خاص می‌تواند بازیهای زیبایی از خود به نمایش بگذارد که این را در سالهای اخیر به زیبایی ثابت کرده است. تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس برای علاقه مندان به سینما یکی از فیلم هایی است که به شدت مورد استقبال علاقه مندان سینما به خصوص سینمای جاسوسی که در سالهای اخیر دراختیار کامل جیمزباند 007 قرار داشت، قرار خواهد گرفت اما به دوستانی که زیاد به فیلم دیدن این گونه بدون هیچ جلوه ویژه ای علاقه ندارند شاید در اواسط فیلم حتی به خواب آلودگی بیننده هم بیانجامد. به راستی یکی از بهترین فیلم های چند سال اخیر را شاهد بودیم و از گری اولدمن برای بازی زیبایش تشکر می‌کنیم و یه اسکار حدالمقدور ما به او اهدا می‌کنیم تا این کج سلیقگی های اسکاری ها به اتمام برسد... یعنی امیدوارم
سینماسنتر
سینماسنتر
پرنیان ابراهیمی
3.5.png - 3.67 Kb
فیلم Tinker Tailor Soldier Spy بازسازی خوبی از فضای جاسوسی و اطلاعاتی انگلستان در دوران جنگ سرد است. فیلم برداری فیلم به نظر من یکی از نقاط قوت فیلم است، فضاها، مناظر و صحنه های فیلم (با رنگ هایی که من شخصا ترکیبشان را دوست داشتم) به خوبی فضای انگلستان در این دوره را به بیننده منتقل می کند. بیننده در این فیلم به خوبی عدم اعتماد و سردی حاکم بر فضای فیلم را درک می کند (آغاز فیلم با جمله: Trust no one Jim به خوبی بیانگر این امر است) و این هم به خاطر فیلمنامه خوب فیلم است و هم بازی درخشان بازیگران. همه بازیگران به خوبی از عهده ایفای نقش خود بر آمده اند. گری اولدمن، مرد متفکر فیلم، به خوبی اسمایلی را به تصویر می کشد و کالین فرث، اگر چه به اندازه او در فیلم حضور ندارد، اما بازی بسیار خوبی دارد و انتظارت بیننده را برآورده می کند.
دیالوگ های فیلم به خوبی و به جا انتخاب شده اند و موسیقی متن فیلم هم سازگار با فضای فیلم و موضوع آن است.

به نظر من با وجود نقاط قوت بسیار، کند بودن روند فیلم یکی از نقاط ضعف آن است. فیلم در نیمه راه اوج می گیرد و بیننده را به هیجان می آورد اما بار دیگر همان روند کند و گاه خسته کننده آغاز می‌شود و تا دقایق پایانی ادامه می‌یابد. ضمن اینکه در مدت زمانی کوتاه انبوهی از نام و اطلاعات در اختیار بیننده قرار می دهد و این امر گاهی روند داستان را برای او مختل می‌کند.
فکر می‌کنم این فیلم به خوبی ثابت کرد که همیشه هم برای لذت بردن از تماشای یک فیلم، نیازی به جلوه های ویژه و صحنه های اکشن نیست، گاهی باید پازل های درهم ریخته را کنار هم قرار داد تا از تماشای یک فیلم لذت برد.

سینماسنتر
سینماسنتر
یحیی رستگاری
3.5.png - 3.67 Kb
فیلم تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس از نظر من در رده یکی از بهترین فیلم‌های جاسوسی جهان قرار می‌گیره. داستان فیلم فوق العاده نوشته شده و کارگردانی اون هم عالی بوده. صحنه هایی بی روح و خشک و به دور از هرگونه جلوه های ویژه بصری که در دیگر فیلم هایی این سبک دیده میشه باعث میشه عملا فیلم خاصی وجود نداشته باشه که در رده فیلم های جاسوسی قرار بگیره و به دور از این موارد باشه ولی این فیلم کاملا پاک شده از این موارد هست که شاید یکی از مهمترین موضوعاتی بود که توجه من رو جلب فیلم کرد. عملا درصد زیادی از بیننده ها در فیلم هایی به این سبک منتظر صحنه های اکشن هستند ولی فیلم تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس تونست به بهترین شکل ممکن از داشتن چنین صحنه هایی مصون باشه؛ البته این موضوع باعث کسل کنندگی فیلم از نظر بعضی افراد میشه اما برای کسانی که علاقمند دیدن یک فیلم کاملا به سبک جاسوسی هستند بسیار بسیار قابل توجه خواهد بود.
از روند داستان فیلم خوشم اومد چون یک حالتی مثل بازی شطرنج رو داستان فیلم داشت؛ دو تا از باهوشترین افراد سازمان اطلاعاتی در مقابل همدیگه قرار گرفتن و با استفاده از مهره هایی که داشتن با هم به مقابله می پرداختن و در آخر هم هیچکدوم پیروز قطعی نبودند. تنها مشکلی که داشت این بود که از نظر درک محتوی داستان یک مقدار فیلم کند بود. داستان کشش خودش رو داشت ولی عملا نیم ساعت اول فیلم به سختی می‌شد به رابطه داخل داستان پی برد و یک حالت گنگی برای بیننده داشت و این موضوع رو تا پایان فیلم حفظ کرد. تا جایی که اونطور که در دیگر فیلم های سینمایی شبیه به این سبک دیده می‌شد که در پایان داستان تمامی روابط به یک باره فاش بشه و داستان حل بشه این فیلم اینطور نبود. البته این یک ایراد نیست ولی یک حالت جدیدی رو میشه گفت داشته و هم اینکه همین موضوع شاید موجب بشه خیلی از بیننده‌ها از داستان فیلم و روند سرد و گنگ اون لذت نبرند.
در آخر باید بگم که بازی گری الدمن تویه این فیلم استثنایی بود. حالت خشک و دقیقی که اون تونست به بهترین شکل ممکن در طول داستان حفظ کنه کاملا با فضایی که بیننده با اون رو به رو بود هم خوانی داشت. حالت سرد و استیلی که معمولا افراد نظامی دقیق به خودشون می گیرند. فوق العاده بود. از نظر من این فیلم یکی از بهترین بازی های گری الدمن رو در خودش داشت که همیشه در یادها ماندگار میشه.
در آخر باید بگم که این فیلم شاید جذابیتی همه گیر نداشته باشه ولی مطمئنا برای کسانی که علاقمند به سبک های اینچنینی هستند شاهکار فوق العاده ای هست.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی بیات
2.5.png - 3.67 Kb
این فیلم از آن دسته فیلم هایی است که به صورت سلیقه ای می باشد و مخاطب عام ندارد و فقط گروهی از سینمادوستان که علاقه به فیلم های جاسوسی و فیلم هایی که به دنبال کشف یک راز هستند را می تواند جذب کند. ولی به نظرم تو این زمینه هم این فیلم موفق نبود چون به شدت ضعف فیلم نامه دارد. فیلم دارای اسم های زیادی است که باید چند بار فیلم را نگاه کنید تا بتوانید همه اسامی را به خاطر بسپارید. گسیختگی بسیار زیاد و سکانس های پراکنده و فلش بک های فیلم که کاملا بیننده را گیج می کند. سی دقیقه اول فیلم را به جرأت می توان گفت که باید تحمل کرد چون بسیار ریتم کند و خسته کننده ای دارد. تنها نکته قابل تأمل در این فیلم بازی خوب گری اولدمن هست که نقش یک پیرمرد خونسرد و به دنبال کشف حقیقت را عالی بازی می کند. فیلم حتی نتوانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی معصومی
1.5.png - 3.80 Kb
تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس، فاقد تمام المان های یک فیلم خوب است. فاقد قلاب اولیه، گره گذاری صحیح، شخصیت پردازی مناسب و بار دراماتیک است که همه ی این ها به فقدان فیلمنامه ای قدرتمند باز می گردد. چطور می توان فیلم خوبی داشت که تمام این عوامل را ندارد!؟

فیلم با مشتی اسم و تعداد زیادی کاراکتر آغاز می شود که بسیار آشفته به بیننده منتقل شده و قدرت او را برای ارتباط دادن اسامی به کاراکترها کاهش می دهد. البته که این نقطه قوت نیست، در حالی که در فیلمی با موضوع جاسوسی باید پیچیدگی از دل داستان بیرون بیاید. در ادامه هم این اسامی و کاراکترها به شخصیت تبدیل نشده و اغلب در تیپ و حتی ماقبل آن باقی می مانند. از طرف دیگر در ابتدا با داستان مأموریت جیم روبرو هستیم که ابتدا و انتها دارد و در نتیجه نمی توان به آن قلاب گفت، و البته نیست و بیننده را هم نمی‌گیرد. در ادامه هم فیلم به بیننده ضربه نمی‌زند در حالی که انتظار از یک فیلم جاسوسی چیزی جز این نیست، چرخش ها، تغییر شخصیت ها، شیطان صفتی‌ ها که در نهایت باعث سردرگمی مخاطب و مشخص شدن جاسوس می شود. یکی از نقاط ضعف دیگر که بیشتر به کارگردانی باز می گردد، پتانسیلی است که کالین فرث در ایفای نقش های شیطان صفت دارد و کارگردان نتوانسته از این ویژگی منحصر به فرد او حتی در پایان فیلم استفاده کند. نکته دیگر آن است که روابط بین شخصیت ها بدون استثناء در نیامده. درام کم رمقی که بین جاسوس و زن شکل می گیرد به سرعت محو می شود. رابطه دوستی بین بین هایدن و جیم شکل نمی گیرد و به همین دلیل قتل پایان فیلم فاقد تأثیر‌گذاری است. رابطه اسمایلی و همسرش یا حتی رابطه هایدن و همسر اسمایلی هم در نمی آید پس شات پایان فیلم که بازگشت همسر اسمایلی را نشان می دهد، علامت سوالی برای بیننده است. حتی رابطه جیم و کنترل در ابتدای داستان هم فاقد هرگونه پیش زمینه ای است. درکل فیلم از جهت روابط کاراکترها گپ های بسیاری دارد. از منظری دیگر در فیلم لحظه ای وجود ندارد که بیننده را سوپرایز کند و این شاید بدترین اتفاق برای فیلمی است که موضوع اش جاسوسی است.

در نهایت باید عرض کنم که فیلم اخیر علی رقم تمام ایده های خوب، فضای سازی مناسب، فیلمبرداری استایل دار، صدابرداری دقیق و پر جزئیات، دارای ضعف های عمده ای است که آن را تا سطح یک فیلم بسیار متوسط پایین می کشد.

سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم تعمیرکار خیاط جاسوس سرباز:

فرخ فرمان

نازنین اختری

سهیل امیدوار
سروش ممدوحی
پرنیان ابراهیمی
یحیی رستگاری

علی بیات

علی معصومی

ستاره نهایی نمره نهایی
(از10)
4.5.png - 3.67 Kb
4.5.png - 3.67 Kb
2.png - 3.34 Kb
4.5.png - 3.67 Kb
3.5.png - 3.67 Kb
3.5.png - 3.67 Kb
2.5.png - 3.67 Kb
1.5.png - 3.80 Kb
3.5.png - 3.67 Kb
6.6



جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

5.png - 3.35 Kb
4.png - 3.34 Kb
3.png - 3.34 Kb
2.png - 3.34 Kb
1.png - 3.28 Kb
0.png - 2.93 Kb
عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3384845
 

ما 31 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.