Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.04- ارزشگذاری فیلـــم: کمک (خدمتکار) (2011)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.04- ارزشگذاری فیلـــم: کمک (خدمتکار) (2011)

نام: Banner.jpg نمایش: 185 اندازه: 87.7 کیلو بایت

نام: Info1.png نمایش: 60 اندازه: 4.1 کیلو بایت

 

نام فیلم: کمک (2011)

کارگردان: تیت تیلور
فیلمنامه: تیت تیلور (براساس نولی از کاترین استاکت)
مدیر فیلمبرداری: استفن گلدبلت
موسیقی: توماس نیومن
تدوین: هیو وینبرن
تهیه کننده: کریس کلومبوس، مایکل بارناتان، برانسون گرین

بازیگران:
اما استون
ویولا دیویس
اکتاویا اسپنسر
جسیکا چاستین
برایس دالاس هوارد

خلاصه داستان: نویسنده ای در دوران جنبش حقوق مدنی در دهه شصت تصمیم می‌گیرد از دید یک خدمتکار سیاهپوست و براساس مشکلات و سختی هایی که آنها به جهت کار در خانه سفیدپوستان می‌برند، کتابی بنویسد.

 

نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
فرخ فرمان
نام: 2.5.png نمایش: 63 اندازه: 4.4 کیلو بایت
کمک فیلمی ست درباره نژاد پرستی، درباره آپارتاید حاکم بر اذهان مردمی که با این که سال های سال از جنگ شمال و جنوب گذشته، اما همچنان جنوبی هستند و همچنان نژادپرست.
فیلم چیزی بر خلاف واقعیت ندارد که بگوید. می دانیم که خیلی خیلی بدتر از اینی که می بینیم به سیاهان ظلم شده و بیشتر از اینها زجر و مرارت را تحمل کرده اند. با این حال این فیلم درباره همه بدنه جامعه سیاه پوست نیست.
خدمتکاران زن در این میان محور ماجرا را تشکیل میدهند.
تیت تیلور توانسته با تکیه بر بازیگران زن سیاه پوست و بازیگران سفید پوست سطح میانه فیلمی بسازد که به خوبی حرفش را میزند. فرم فیلم به تنهائی و به شکل مشخصی محتوا را بارز میکند و این یکی از نکات خوب فیلم است.
میزانسن صحیح سبب شده تا مفهوم کلی بهتر به بیننده منتقل شود، هر چند که به طور کلی مبلغ زیادی هم برای پروژه هزینه نشده.
بازی ها در اغلب اوقات خوب هستند بخصوص ویلا دیویس و اکتاویا اسپنسر که البته هر دو هم نامزد اسکار بودند و اکتاویا اسپنسر در بدست آوردن این جایزه موفق بود. اما این ها تنها بازی های خوب فیلم نیستند. اما استون و بخصوص جسیکا چاستین در این اثر بسیار خوب کار کرده اند.
در مجموع برای این فیلم نمره 7 را در نظر گرفتم. به نظرم فیلمی در باره واقعیت بود و واقعیت هرچقدر هم که تلخ باشه برای من جذابه.
سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
نام: 2.png نمایش: 87 اندازه: 1.3 کیلو بایت
کمک داستان تلاش برای گذران زندگی است... تلاش عده ای رنگین پوست که در خفقان نژاد پرستی هم با تمام رنج ها و غم ها در سخت ترین شرایط ممکن زندگی را به پیش می برند. در این میان همیشه یک اولین باید وجود داشته باشد تا جلودار یک حرکت بزرگ باشد. آیلین این جلودار شایسته است.
فیلم کمک زبان روانی دارد. روایت کاملا ساده و روان فیلم باعث می شود که بیننده به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. بازیگران فیلم بازی های قابل قبول و رضایت بخشی را ایفا می کنند و در رأس آنها خانم وایولا دیویس با هنرنمایی شان حضور دارند. از دیگر نقاط قوت فیلم می توان به طراحی لباس بازیگران فیلم اشاره کرد که به خوبی بیانگر و تداعی کننده بازه زمانی در جریان فیلم می باشد.
ضعف فیلم در لحظاتی قابل درک است که در رفتار برخی کاراکترها اغراق می شود. شخصیت هایی مانند هیلی، سلیا و الیزابت رفتاری توأم با اغراق را به خورد بیننده می دهند.
فیلم کمک در میان رقبای نه چندان قدرتمند جشنواره اسکار هشتاد و چهار، با داستانی روان و ساده، نمایش رضایت بخش و خوبی داشت.
سینماسنتر
سینماسنتر
سروش ممدوحی
نام: 3.png نمایش: 62 اندازه: 1.3 کیلو بایت
کمک فیلمی است واقع گرایانه که در مورد واقعیت های زمان های نچندان دور که در آن نژادپرستی تمام و کمال در حال اجرا بوده و سیاه پوستان در کنار سفید پوستان هرگز چیزی برای عرضه نداشتند! فیلم به واقع بیانگر دشواری هایی است که مردان و زنان سیاه پوست در آن زمان ها می کشیدند را بیان می کند و کارگردان این اثر توانسته است به زیبایی این واقعیت هارا بیان کند. همگی ما میدانیم که نژادپرستی به واقع زیادتر از آن چیزی است که در این فیلم بیان می شود. این فیلم برپایه بازی های قوی زنان سیاه پوست در کنار زنان سیاه پوست شکل گرفته. بازیهایی زیبا و واقع پذیر که توانست برای جسیکا چاستین، وایولا دیویس و اوکتاویا اسپنسر نامزدی اسکار را در پی داشته باشد و این نشان از فیلمنامه ای جالب دارد که در بستر داستانی واقعی شکل گرفته است!
فیلم به واقع در روزهای اکران خود به شکل باورناپذیری فروش کرد. فیلمی که با بودجه تنها 25 میلیون دلار ساخته شده بود، توانست 250 میلیون دلار فروش کند و سود فوق العاده ای نصیب سازندگان اش کند!
در آخر باید بگم من به این فیلم نمره 7 می دم که در کنار فیلم های نچندان جالب امسال توانست قد علم کند و برای خودش اسم و رسمی برپاکند. با اینکه نمره ای که به این فیلم دادم زیاد بود اما در کنار فیلم های دیگه نامزد اسکار سال پیش برای خودش نگینی درخشان بود که این امتیاز رو میتونه نصیبش کنه!
سینماسنتر
سینماسنتر
علی معصومی
نام: 2.5.png نمایش: 63 اندازه: 4.4 کیلو بایت
کمک، داستان نفسانیات انسان به ظاهر متمدن است. قصه راسیسم و آپارتاید در مختصاتی بدون تفکر و درد. نمی توانم بدون ذکر این نکته به سراغ خود فیلم بروم که همچنین گزینه ای بلکل در مغز من فعال نیست و درک تفکرات این چنینی برایم بشدت دشوار است.

اما فیلم، پیش از هر چیز رمان است. بیشترین حسی که در زمان دیدن فیلم داشتم این بود که مشغول خواندن یک رمان هستم، نه چیزی متفاوت از آن. بازی های فیلم همگی در سطح متوسط هستند و تنها بازی هیلی و سیلیا در این میان شاخص بودند. بازیگر نقش هیلی به خوبی از پس بدوُمن فیلم برآمده و سیلیا کاراکتری پیچیده دارد. شاید بازی های باور پذیر بازیگران سیاه پوست فیلم تا حدودی به آپارتاید پنهان موجود در هالیوود و تجربه این دست بازیگران از این امور در زندگی روزمریشان باز گردد.
موسیقی متن جزو ایرادهای اساسی فیلم است که در مواردی حتی بی ربط است.
ایراد بعدی، خط داستانی و روایت نامنظم است. افت هایی که لطمه فراوانی به حس بیننده زده، فضا را تلطیف می کند و در نتیجه فیلم به اندازه کافی در این تراژدی ضد انسانی عمیق نمی شود. تنها سکانس پایانی است که کمی وارد فضای نقد جدی شده و مقداری به فیلم عمق می دهد.
رابطه اسکیتر هم با دوست پسرش بسیار ضعیف و سطحی ترسیم شده و کاراکتر پسر به همان سرعت و بی دقتی که وارد داستان می شود، از آن خارج می شود.
به نظر می رسد که داستان رابطه اسکیتر با خدمتکار خانه شان باعث می شود که او روی به نوشتن چنین مطالبی با این درجه از التهاب بیاورد اما ای کاش این داستان در اوائل فیلم جای می گرفت تا بیننده درک بهتری از دلایل نوشتن کتابی در نقد اجتماع حاضر در فیلم پیدا کند.
در مجموع، کمک فیلمی متوسط در همه ابعاد است و تنها برگ برنده آن داستان گویی و قصه پردازی است.
سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم کمک:

فرخ فرمان نازنین اختری سروش ممدوحی علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی
(از 10)
نام: 3.5.png نمایش: 140 اندازه: 4.4 کیلو بایت نام: 3.5.png نمایش: 140 اندازه: 4.4 کیلو بایت
نام: 3.5.png نمایش: 140 اندازه: 4.4 کیلو بایت
نام: 2.5.png نمایش: 63 اندازه: 4.4 کیلو بایت
نام: 3.5.png نمایش: 140 اندازه: 4.4 کیلو بایت
6.5



جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش

نام: vxrhf6uz72813xmntpg4.png نمایش: 126 اندازه: 95.5 کیلو بایت

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3384599
 

ما 26 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.