Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
شنبه, 01 ارديبهشت 1403
ثبت نام
Bw.74- بیوگرافی چارلیز ترون

 

  بیوگرافی چارلیز ترون  
   
 
BW.72- Charlize Theron Biography
تاریخ تولد
7 آگوست 1975
تاریخ مرگ
-
ملیت
بنونی، آفریقای جنوبی
حرفه
بازیگر
مترجم
زهرا
(*Scarlett*)
چارلیز ترون، مدل و بازیگر معروف هالیوود در هفتم آگوست 1975 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او به دنبال بازی در فیل
م‌های "وکیل مدافع شیطان (1997)"، "جو یانگ قدرتمند (1998)" و "قوانین خانه سایدر (1999)" در اواخر دهه 90 مشهور شد. ترون برای بازی در نقش قاتل سریالی به نام "ایلین وورنوس" در فیلم "هیولا (2003)" جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، گلدن‌گلاب بهترین بازیگر زن فیلم درام، خرس نقره ای آلمان و بسیاری از جوایز دیگر را به خود اختصاص داد. او اولین بازیگر آفریقای جنوبی بود که توانست به عنوان بازیگر نقش اصلی اسکار بگیرد. در سال‌های اخیر ترون در زمینه تهیه‌کنندگی تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.
 
 
     
  Cinema Center Biography Group  

 

 

alt
نام: چارلیز ترون
متولد: 7 آگوست 1975 - بنونی، آفریقای جنوبی
شغل: بازیگر، تهیه کننده، کارگردان، مدل


بیوگرافی مختصر:


چارلیز ترون، مدل و بازیگر معروف هالیوود در هفتم آگوست 1975 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او به دنبال بازی در فیلم‌های "وکیل مدافع شیطان (1997)"، "جو یانگ قدرتمند (1998)" و "قوانین خانه سایدر (1999)" در اواخر دهه 90 مشهور شد. ترون برای بازی در نقش قاتل سریالی به نام "ایلین وورنوس" در فیلم "هیولا (2003)" جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، گلدن‌گلاب بهترین بازیگر زن فیلم درام، خرس نقره ای آلمان و بسیاری از جوایز دیگر را به خود اختصاص داد. او اولین بازیگر آفریقای جنوبی بود که توانست به عنوان بازیگر نقش اصلی اسکار بگیرد. در سال‌های اخیر ترون در زمینه تهیه‌کنندگی تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.
او همچنین برای فیلم "سرزمین شمالی (2005)" نامزد جایزه اسکار و گلدن‌گلاب و برای فیلم "بزرگسال جوان (2011)" نامزد گلدن گلاب شد. در سال 2012 در فیلم‌های "سفید برفی و شکارچی" و "پرومتئوس" ایفای نقش کرد. ترون در سال 2007 در حالی‌که شهروند آفریقای جنوبی بودن خود را حفظ کرد، به عنوان شهروند آمریکایی درآمد.

alt
 
زندگی ابتدایی:

چارلیز ترون در شهر بنونی واقع در ترنسوال آفریقای جنوبی متولد شد. او تنها فرزند گردا ترون (نام اصلی‌اش "مارتیز" است که خود را گرتا هم می‌نامد) و چارلز ترون می‌باشد. چارلیزاصالتی فرانسوی- آلمانی- هلندی دارد. اجداد ِ او جزو اولین مهاجران پروتستانی فرانسوی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند. ریشه نام خانوادگی او از کلمه‌ای به زبان "اکسیتان"ـی است. ترون پس از اینکه برای زندگی به آمریکا آمد برای اینکه نام خانوادگیش بیشتر آمریکایی شود، تلفظ آن را تغییر داد.
او در مزرعه‌ی پدرو مادرش در بنونی نزدیک به ژوهانسبورگ بزرگ شد. در آگوست 1991 در حالی که چارلیز تنها 15 سال داشت، شاهد قتل پدرش توسط مادرش بود. چارلز ترون یک الکلی بود و یک شب در حالت مستی، فرزند و همسرش را تهدید کرد و به گرتا حمله نمود . گرتا نیز با شلیک گلوله او را به قتل رساند. دادگاه این قتل را دفاع از خود اعلام کرد و مادر ترون تبرئه شد.
پدر و مادرش در سیزده سالگی او را به مدرسه بین‌المللی هنر در ژوهانسبورگ فرستادند. اگرچه ترون انگلیسی صحبت می‌کند و لهجه‌ای کاملا آمریکایی دارد اما اولین زبان اون آفریقایی‌ست.

فعالیت حرفه‌ای:

چارلیز کارش را با رقص آغاز کرد اما در 16 سالگی با بستن قراردادی یک‌ساله به عنوان مدل، به همراه مادرش به میلان ایتالیا نقل مکان کرد. پس از گذشت یک سال فعالیت به عنوان مدل در اروپا همراه با مادرش به نیویورک، میایمی و فلوریدا رفت. در نیویورک به مدرسه باله جوفری رفت تا اینکه به دلیل آسیب زانویش از این کار کناره گرفت. ترون در این‌باره می‌گوید: من فقط در نیویورک به مدت سه روز مدل بودم و بعد زمستان را در زیرزمین آپارتمان دوستم که هیچ پنجره‌ای نداشت گذراندم. افسرده شده بودم و به کلاس‌های باله جوفری رفتم تا اینکه زانوهایم آسیب دیدند. فهمیدم که دیگر نمی‌توانم برقصم و افسردگیم شدیدتر شد. مادرم از آفریقای جنوبی به آمریکا آمد و گفت "یا راه بعدی خودت رو پیدا کن یا اینکه به خانه برگرد، چون فقط در آفریقای جنوبی می‌تونی ناراحت باشی."
در 19 سالگی ترون با بلیط یک طرفه‌ای که مادرش برای او خریده بود، برای کار در صنعت سینما به لس‌آنجلس رفت. در ماه‌های اولیه حضورش در لس‌آنجلس ،برای 
نقد چکی که مادرش به عنوان کمک برای پرداخت اجاره خانه فرستاده بود به بانکی در بلوار هالیوود رفت. هنگامی که تحویل‌دار بانک از نقد چک سرباز زد، ترون شروع به فریاد زدن کرد. پس از دیدن این صحنه "جان کراسبی"، استعدادیاب سینمایی که در صف بانک پشت سر او ایستاده بود، کارت بیزینس خود را به او داد و پس از آن او را به آژانس استعدادیابی و مدرسه بازیگری معرفی کرد. البته بعدها چارلیز او را از سمت مدیر برنامه‌هایش اخراج کرد. زیرا کراسبی برای او به صورت مداوم فیلمنامه‌هایی شبیه به فیلم‌های "دختران نمایش" و "گونه" می‌فرستاد.
پس از چند ماه او اولین نقش بدون دیالوگش را در یک فیلم تلویزیونی به نام "فرزندان ذرت 3 (1995)" ایفا کرد. اولین نقش دیالوگ‌دار او بازی در فیلم "دو روز در دره (1996)" بود. با اینکه در این فیلم نقش دوم زن را بر عهده داشت اما توجه بقیه را به خود جلب کرد. بدین ترتیب نقش‌های بزرگتری در هالیوود به او پیشنهاد شد. با بازی در فیلم‌های "وکیل مدافع شیطان (1997)"، "جو یانگ قدرتمند (1998)" و "قوانین خانه سایدر (1999)" و موفقیت در گیشه این فیلم‌ها، پیشرفت نمود. عکس او همچنین در می سال 1999 روی جلد مجله پلی‌بوی چاپ شد. اگرچه عکس‌های ِ برهنه‌ی چاپ شده در این مجله چندین سال قبل از اینکه او معروف شود گرفته شده بود، اما او از مجله به خاطر چاپ بدون اجازه عکس‌ها شکایت کرد که این شکایت ناموفق بود. 

او در سال 2000 در چهار فیلم "بازی‌های گوزن شمالی"، "محوطه"، "افسانه بگر ونس" و "مردان افتخار" بازی کرد. 
بعد از بازی در جند فیلم، ترون در نقش یک قاتل سریالی به نام "ایلین وورنوس" در فیلم "هیولا(2003)" ظاهر شد. راجر ایبرت منتقد سینما این نقش را "یکی از بزرگترین بازی‌ها در تاریخ سینما" نامید. برای بازی در این نقش ترون اسکار بهترین بازیگر نقش اول را در فوریه 2004 دریافت کرد. همچنین جایزه گلدن‌گلاب و SAG به خود اختصاص داد. او اولین بازیگر آفریقای جنوبی بود که برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. جایزه اسکار باعث شد ترون در لیست پردرآمدترین بازیگرهای زن هالیوود قرار بگیرد. او با دریافت 10 میلیون دلار در فیلم‌های "سرزمین شمالی" و "ایان فلاکس" پس از هالی بری، کامرون دیاز، درو باریمور، رنه زیلوگر، ریس ویترسپون و نیکول کیدمن در مکان هفتم جای گرفت.
در سال 2005 با ایفای نقش "ریتا" در فصل سوم سریال "پرورش شکست خورده" مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین برای بازی در فیلم "زندگی و مرگ پیتر سلرز" برای شبکه اچ‌بی‌او در سال 2004 نامزد دریافت جایزه امی و گلدن‌گلاب شد. او نیز توانست لقب ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به خود اختصاص دهد. در همان سال او در فیلم ناموفق تجاری ایان فلاکس ایفای نقش نمود. در سال 2005 جایزه بهترین صدای زن انسان را در مراسم اسپایک ویدئو گیمز برای بازی ایان فلاکس دریافت کرد. 
او برای بازی در فیلم سرزمین شمالی نامزد بهترین بازیگر اسکار و گلدن‌گلاب شد. در سال 2008 به همراه ویل اسمیت در فیلم ابرقهرمانی "هنکاک" بازی کرد. در اکتبر 2009 ترون به جمع بازیگران سری فیلم‌های "مکس دیوانه" پیوست. فیلمی با عنوان "مکس دیوانه: جاده خشم". در چهارم دسامبر 2009 در قرعه‌کشی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی به همراه چند تن از افراد معروف آفریقای جنوبی شرکت نمود. بعد از سه سال وقفه او با "بزرگسال جوان (2011)" به پرده سینماها بازگشت. این فیلم تحسین منتقدان را به خصوص در مورد بازی چارلیز ترون برانگیخت و نامزد گلدن‌گلاب و چندین جایزه معتبر دیگر شد. ترون در این سال نقش ملکه شیطانی را در فیلم "سفیدبرفی و شکارچی" ایفا نمود، فیلمی که در سال 2012 پخش شد. 
او درباره پروسه برقراری ارتباط با کاراکترهایش در سال 2011 گفت: "وقتی می‌خواهم یک کاراکتر را درک کنم، برایم آسان هست. اما از زمانی که نقش را قبول می‌کنم، فوق‌العاده نسبت به آن حساس می‌شوم، در کل بسیار حساس هستم. از همان لحظه به این فکر می‌کنم که چگونه می‌خواهم آن را بازی کنم. واقعا یک تجربه درونی است. مدام به کاراکترم فکر می‌کنم، همه چیز را بررسی می‌کنم... همه چیز را توی ذهنم دسته‌بندی می‌کنم، هر کاری که می‌خواهم انجام دهم را اختراع می‌کنم. روی شرایط انسانی بسیار حساس هستم. شما یک فیلم‌نامه را می‌خوانید و کاملا روی طبیعت کاراکتر و عاداتش دقیق می‌شوید. وقتی دوربین‌ها حرکت می‌کنند کارم را با نهایت صداقت انجام می‌دهم. هیچ‌وقت نمی‌شود کاراکترها را در حین اینکه فیلم ساخته می‌شود، خلق کنید. حداقل من نمی‌توانم. "
در سال 2012 ترون در فیلم علمی "پرومتئوس" ساخته‌ی ریدلی اسکات ایفای نقش نمود. او در فوریه 2013 برای بازی در فیلم "مکان‌های تاریک" انتخاب شد. فیلمی که تهیه‌کنندگی آنرا خودش بر عهده دارد. 

 
alt
 

زندگی شخصی:

ترون پسرش جکسون را در مارچ 2012 به فرزندخواندگی پذیرفت. او در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. ترون در سال 2007 در حالی که شهروند آفریقای جنوبی بودن خود را حفظ کرد، به عنوان شهروند آمریکایی درآمد. در اواسط دهه 90، به مدت دو سال با "کریگ بیرکو" و از سال 1997 تا 2001 با "استیفن جنکینز" خواننده گروه "Third Eye Blind" در رابطه بود. پس از آن رابطه‌اش را با "استوارت تاونسند"، بازیگر ایرلندی که در فیلم‌های "به دام افتاد (2002)" و "سر در ابرها (2004)" با او همبازی بود آغاز کرد. این دو پس از نه سال در ژانویه 2010 از هم جدا شدند. 
چارلیز در هنگام بازی در فیلم "ایان فلاکس" در حالی که مشغول بازی در صحنه‌های ژیمناستیکی بود، بر روی زمین افتاد و باعث شد گردنش دچار ِ ناراحتی دیسکی شود. به همین دلیل مجبور به بستن گردن‌بندهای طبی برای چند ماه شد. در جولای 2009 مبتلا به نوعی ویروس معدوی شد. هنگام بازی در فیلم "جاده" تارهای صوتی او در سکانس‌هایی که باید جیغ می‌کشید، آسیب دید. 

قراردادهای تبلیغاتی:

در سال 2004 با جان گالیانو قراردادی تبلیغاتی بست و جایگزین صدای تیو کوییک برای تبلیغات "جئودور" از طرف شرکت کریستین دیور شد.
از اکتبر 2005 تا دسامبر 2006 ترون 3 میلیون دلار به خاطر چاپ عکسش در کمپین تبلیغاتی جهانی ساعت‌های "ریموند ویل" دریافت کرد. در فوریه 2006 ترون از این کمپانی به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد.

 
alt


فیلمو گرافی

 
Year Title Year Title
1995 Children of the Corn III: Urban Harvest 2003 Monster
1996 2 Days in the Valley 2004 The Life and Death of Peter Sellers
1996 That Thing You Do! 2004 Head in the Clouds
1997 Hollywood Confidential 2005 North Country
1997 Trial and Error 2005 Æon Flux
1997 The Devil's Advocate 2005 Æon Flux (video game)
1998 Celebrity 2007 In the Valley of Elah
1998 Mighty Joe Young 2008 Sleepwalking
1999 The Astronaut's Wife 2008 Hancock
1999 The Cider House Rules 2008 Battle in Seattle
2000 Reindeer Games 2009 The Burning Plain
2000 The Yards 2009 The Road
2000 The Legend of Bagger Vance 2009 Astro Boy
2000 Men of Honor 2011 Young Adult
2001 Sweet November 2012 Snow White and the Huntsman
2001 The Curse of the Jade Scorpion 2012 Prometheus
2001 15 Minutes 2013 Two Eyes Staring
2002 Trapped 2014 Mad Max: Fury Road
2002 Waking Up in Reno 2014 Dark Places
2003 The Italian Job TBA A Million Ways to Die in the West


Television
 
Year Title
2005 Arrested Development
2006 Robot Chicken
2012 Top Chef


alt

Music videos
 
Year Title Role Notes
2010 Crossfire Mysterious and dangerous rescuer Song by Brandon Flowers


Producer
 
Year Title Notes
2003 Monster Also actress
2006 East of Havana Documentary
2008 Sleepwalking Also actress
2008 The Burning Plain Executive, also actress
2011 Young Adult Also actress


جوایز

برنده جایزه برای فیلم Monster

Broadcast Film Critics Association Award for Best Actress Academy Award for Best Actress
Chicago Film Critics Association Award for Best Actress Central Ohio Film Critics Association Award for Best Actress
Golden Globe Award for Best Actress - Motion Picture Drama Dallas-Fort Worth Film Critics Association Award for Best Actress
Las Vegas Film Critics Society Award for Best Actress Independent Spirit Award for Best First Feature
San Francisco Film Critics Circle Award for Best Actress Independent Spirit Award for Best Lead Female
Satellite Award for Best Actress - Motion Picture Drama National Society of Film Critics Award for Best Actress
Silver Bear for Best Actress Screen Actors Guild Award for Outstanding Performance
National Board of Review Award for Best Breakthrough Performance Vancouver Film Critics Circle Award for Best Actress

برنده جایزه برای فیلم Snow White and the Huntsman
Teen Choice award for Hissy fit

Nominated

The Cider House Rules
Screen Actors Guild Award
The Cider House Rules
Satellite Award for Best Supporting Actress in a Drama Movie
The Life and Death of Peter Sellers
Primetime Emmy Award
The Life and Death of Peter Sellers
Golden Globe Award for Best Supporting Actress
North Country
BAFTA Award for Best Actress
The Life and Death of Peter Sellers
Screen Actors Guild Award
North Country
Broadcast Film Critics Association Award for Best Actress
North Country
Academy Award for Best Actress
North Country
Satellite Award for Best Actress
North Country
Golden Globe Award for Best Actress
North Country
Association Award for Best Actress
North Country
Screen Actors Guild Award

با تشکر از نازنین عزیز بابت ویراستاری متن 


alt

 

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3382125
 

ما 15 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.