Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
پنج شنبه, 09 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای جهان  >  آثار بخش «کلاسیک» جشنواره ونیز معرفی شدند
آثار بخش «کلاسیک» جشنواره ونیز معرفی شدند

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز فهرست اسامی بیست و پنج فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه بخش «آثار کلاسیک» این دوره از این جشنواره ایتالیایی را منتشر کردند.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «ساندرا» (Sandra) به کارگردانی لوچینو ویسکونتی که کلودیو کاردیناله؛ بازیگر محبوب و معروف دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ایتالیا در آن بازی کرده است برجسته‌ترین اثری است که در بخش «آثار کلاسیک» این دوره از جشنواره ونیز حضور دارد. «ساندرا» پیش از این در سال ۱۹۶۵ میلادی موفق به دریافت جایزه شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم ونیز شده است.

فیلم سینمایی «جادوگر» (Sorcerer) به کارگردانی ویلیام فریدکین که محصول سال ۱۹۷۷ میلادی است نیز در مراسم افتتاحیه بخش «آثار کلاسیک» هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده می‌شود. فریدکین در سال جاری جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره ونیز را نیز دریافت می‌کند.

فیلم سینمایی «دست‌های روی شهر» (Hands Over the City) به کارگردانی فرانسیسکو روسی نیز دیگر فیلم مطرح و برجسته‌ای است که در بخش «آثار کلاسیک» این دوره از جشنواره فیلم ونیز به نمایش در می‌آید.

فیلم‌های سینمایی «Paisan» به کارگردانی روبرتو روسلینی (۱۹۴۶)، «La bete humaine» به کارگردانی ژان رنوار (۱۹۳۸) و «دالی بل را به یاد داری» (Do You Remember Dolly Bell) به کارگردانی امیر کوشتوریکا (۱۹۸۱) نیز دیگر آثار برجسته حاضر در بخش «آثار کلاسیک» هفتادمین دوره این جشنواره ایتالیایی هستند.

مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز چندی پیش نیز به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «جاذبه» (Gravity) به کارگردانی آلفونسو کورون در مراسم افتتاحیه این جشنواره ایتالیایی به نمایش در می‌آید.

آلفونسو کورون به همراه ژوناس کورون فیلمنامه فیلم سینمایی «جاذبه» را نوشته‌اند و این فیلم تخیلی داستان تلاش چند فضانورد را به تصویر می‌کشد که پس از برخورد یک تکه سنگ بزرگ به فضاپیما‌یشان و رها شدن آن‌ها در مدار، تلاش می‌کنند دوباره به زمین بازگردند.

ساندرا بولاک، جورج کلونی و بشیر سویج از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند که در فیلم سینمایی «جاذبه» ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز چندی پیش اعلام کرده بودند که برناردو برتولوچی؛ کارگردان فیلم‌های سینمایی مطرح و برجسته‌ای مانند «آخرین تانگو در پاریس» (Last Tango in Paris)، «آخرین امپراطور» (The Last Emperor) و «خیالباف‌ها» (The Dreamers) ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره ایتالیایی را برعهده دارد.

برتولوچی پیش از این هیچ‌گاه در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز حضور نداشته است، اما در سال ۲۰۰۷ میلادی به پاس یک عمر دستاورد هنری شیر طلایی این جشنواره ایتالیایی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز با حضور در جشنواره فیلم ونیز جایزه افتخاری یک عمر دستاورد هنری این جشنواره ایتالیایی را به مارکو بلوکیو اهدا کرد.

انتخاب برتولوچی به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۳، دومین ریاست این کارگردان سرشناس ایتالیایی در این سمت است، به طوری که او پیش از این در سال ۱۹۸۳ میلادی نیز به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره ایتالیایی انتخاب شده بود. در سال ۱۹۸۳ میلادی جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز به فیلم سینمایی «اسم: کارمن» (First Name: Carmen) به کارگردانی ژان لوک گودار اهدا شد.

مایکل من؛ کارگردان آمریکایی در سال گذشته ریاست هیات داوران شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز را برعهده داشت. فیلم سینمایی «پیتا» (Pieta) به کارگردانی کیم کی دوک با دریافت جایزه شیر طلایی به عنوان بهترین فیلم معرفی شد و پائول توماس اندرسون نیز برای ساخت فیلم سینمایی «استاد» (The Master) جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردان را دریافت کرد.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (۶ شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3362513
 

ما 24 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.