Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
شنبه, 01 ارديبهشت 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای جهان  >  غافلگیرکننده‌ترین سریال‌ها جدید فصل 2012-2013
غافلگیرکننده‌ترین سریال‌ها جدید فصل 2012-2013


 

اکثر بینندگان سریال‌ها تلویزیونی لیستی از فیلم‌هایی که باید ببینند دارند، با اینکه ممکن است هرگز حتی نامزد دریافت جایزه هم نشوند، با این حال همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب بینندگانشان دارند. در اینجا چند سریال جدید که در سال 2013 پخش شد خواهد آمد که بسیار دیدنی هستند و دنبال کردنشان به دیگران پیشنهاد می‌شود.
"Banshee"
alt

اگر شما فقط یک یا دو قسمت اول سریال را دیده باشید با خود می‌گویید که طرفداران این مجموعه در آن چه می‌بینند. برای شروع فرض کنید که یک جنایتکار سرسخت از زندان آزاد می‌شود و به دنبال پیدا کردن معشوقه و همکارش در جرم که پیش از این رهایش کرده بود می‌رود و می‌فهمد که آن زن در شهری کوچک زندگی جدید با هویتی جدید را آغاز کرده، زندگی سالمی دارد و ازدواج کرده است. از قضا شهر کوچک محل زندگی وی یکی از فاسدترین شهر‌ها کشور است و خطرات را مانند آهن‌ربا به خود جذب می‌کند. اکنون جنایتکار سابق را در نظر بگیرید که با دزدیدن هویت کلانتر جدید شهر که هنوز کسی وی را ندیده و در یک درگیری کشته شده، به عنوان رئیس پلیس شهر به آنجا می‌رود.
در سایه شروعی خلاقانه، این اکشن حتی عجیب‌تر، وحشیانه‌تر و معتاد‌کننده‌تر از شروع فصل می‌شود. این سریال یک کاراکتر جالب به نام "جاب" نیز دارد، مردی که مانند زنان لباس می‌پوشد و بسیار بد دهن است و به احتمال فراوان یکی از سرگرم کننده‌ترین کاراکتر‌ها سریالی است.
"Bates Motel"
alt

برای شروع جمله ای از "نورمن بیتس" را یاد‌آوری می‌کنیم:مادر من دیوانه و مجنون نیست، فقط بعضی مواقع یک کوچولو عصبانی می‌شه. همه ما زمان هایی عصبانی میشیم، نمی‌شیم؟
"مسافرخانه بیتس" برگرفته از شاهکار کلاسیک "آلفرد هیچکاک" یعنی فیلم "روانی" است، البته این سریالپیش‌درآمد آن محسوب نمی‌ىشود، به خاطر همین است که نورمن دارای آی‌پاد است. به خاطر تجلیل از اثر اصلی هم که شده باشد، این فیلم ارجاعات زیادی به "روانی" دارد. بیشتر موفقیت سریال در اینجا به دلیل هنرمندی "ورا فارمیگا" و "فردی هایمور" در نقش‌ها "نورما و نورمن بیتس" است. آنها تازه‌واردانی هستند که به شهر کوچک "وایت پاین بِی" مهاجرت کردند، شهری که باعث می‌شود "بانشی" در مقابل آن به شادترین مکان زمین بدل شود. به عنوان یک اجتماع کوچک، اهالی شهر خودشان قانون تصویب می کنند، روشی که کاملا به کار نورما می‌آید. نورما خود قاضی، هیئت ژوری و مامور اعدام مردی است که در اوایل داستان جرمی را علیه وی مرتکب می‌شود.
اما سختی‌ها پیش بینی نشده‌ای بر رابطه پیچیده نورما و نورمن سایه می‌افکند که بیش از میزان تحمل یک سریال است، پسر دیگر نورما و برادر ناتنی نورمن وارد می‌شود و به جای همکاری با آنها، به مداخله در کارهایشان می‌پردازد. اتفاقاتی که در فصل اول می‌افتد، دورنمایی از مرد شروری که نورمن به آن تبدیل می‌شود را نشان ما میدهد، اما با شروع تهیه فصل دوم سریال این حس به ما دست می‌دهد که تازه در شروع کار کَند و کاو در زندگی پرفراز و نشیب خانواده روانی بیتس هستیم.
"Da Vinci's Demons"
alt

زمانی را به خاطر بیاورید که سریال‌هایی مانند "زینا: شاهزاده جنگجو" و "هرکول: سفرها افسانه‌ای" با آن اکشن‌ها سطحی، فقط برای سرگرمی آخر هفته بینندگان پخش میشد.
"شیاطین داوینچی" چنین جایگاهی را در قلب بینندگانش دارد، فقط با این تفاوت که خلاقیت و کیفیتش بسیار بهتر از سریال‌ها نامرغوب یاد شده است. این سریال اقتباسی نه چندان دقیق از تاریخ است، به طوری که داوینچی را به عنوان قهرمان فیلم‌ها اکشن به تصویر کشیده است. البته این امر جا شگفتی ندارد، زیرا نویسنده فیلم‌هایی چون "بتمن آغاز می کند" و "مرد پولادین" یعنی "دیوید اس. گویر" را به عنوان تهیه‌کننده در اختیار دارد. در این سریال نیز مانند دیگر کارها تهیه‌کننده‌اش، انجمنی جهانی وجود دارد که وظیفه محافظت از سرّی‌ترین شیء‌ دنیا را در اختیار دارد. اما این انجمن کار محافظت را با زیرکی انجام می‌دهند که باعث می شود تا سریال ارزش دیدن پیدا کند، به طوری که فصل دوم آن در همان اوایل شروع فصل اول تایید شد.
"Hannibal"
alt

گاهی اوقات تلویزیون به خاطر خشونت و تاثیر آن بر جامعه سرزنش می‌شود و منتقدین همیشه از اینکه خشونت به رویه‌ای معمول برای ایجاد داستان تبدیل شده است گلایه کرده‌اند. ولی سریال جدید شبکه NBC تاکتیک متفاوتی را برگزیده است، با این حرکت عملا نادیده گرفته شدن ترس، رفتارها پرخاشگرانه و قتل در نظر بینندگان غیر ممکن به نظر می‌رسد. یقیناً جلوه‌ها فیلم، باعث عمیق‌تر شدن سفر ما به درون ذهن درگیر نقش اول داستان "ویل گراهام" می‌شود، مردی که هوشیاریش را به تدریج و در کقابل دیدگان بیننده از دست می‌دهد. کابوس‌ها هنری وی در آغاز سریال را می‌توان شروعی بر این زوال دانست. 
این حقیقت که مشاور وی "هنیبال لکتر" با روح و روان وی بازی می‌کند و اعضای بدن انسان را به خورد دوستانش می‌دهد، به عنوان مشکل ثانویه گراهام به حساب می‌آید. بینندگان وجوه دیگری از این بازی را در فصل دوم مجموعه که در اواسط 2014 پخش می‌شود خواهند دید.
"Orphan Black"
alt

اینکه بازیگری بتواند نقش یک دوقلو را باورپذیر ایفا کند کار طاقت‌فرسایی است، ولی در سریال جدید BBC "تاتیانا ماسلانی" شش کاراکتر همزاد را بازی می‌کند. وی در این سریال با توجه به داستان حتی به تقلید از همزاد‌ها کاراکترهایش می‌پردازد!
این سریال داستان پیچیده‌ای دارد: زمانی که نقش اول داستان "سارا منینگ" همزادهایش را ملاقات می‌کند، به سرعت به این نکته ایمان پیدا میکند که تمام زندگی وی جزئی از یک آزمایش بزرگ است و شخصی تلاش بسیار می‌کند تا این آزمایش را به عنوان راز نگاه دارد، حتی به قیمت از بین بردن همزادها. فصل اول این سریال پایان یافته و فصل دوم در سال 2014 آغاز خواهد شد.
"Vikings"
alt

با اینکه بیشتر بودجه شبکه History برای مجموعه "انجیل" در نظر گرفته شده، ولی این وایکینگ‌ها هستند که به این شبکه با شمشیر و سپر خود افتخار بخشیده و موجب شدند تا شبکه ها HBO و Starz درآمدی رو کسب کنند که سال‌ها بدست نیاورده بودند. مضاف بر اینکه با این سریال هدف اصلی شبکه که یادآوری تاریخ است نیز به ثمر می‌رسد. در اینکه هر کدام از بازیگران این سریال برای نقش‌آفرینیشان جایزه‌ای دریافت کنند و یا حتی نامزد شوند شک داریم، ولی زمانی که توانسته‌اند بینندگان را به خوبی سرگرم کنند، نشان دهنده اینست که کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند.
alt


 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3382075
 

ما 17 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.