Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای جهان  >  هنرمندان مشهوری که قدم به ایران گذاشتند
هنرمندان مشهوری که قدم به ایران گذاشتند

 

در سال‌های اخیر سینمای ایران به مدد آقای اصغر فرهادی به گونه جدیدی به دنیا شناسانده شده است. پیش از ایشان مسئولیت این امر بر دوش آقای عباس کیارستمی بود. با معرفی سینمای ایران به جهانیان طبیعتا انتظار حضور چهره‌های سرشناس بیشتری در کشورمان را داریم، اما این سینمای به ظاهر جذاب تاکنون میزبان افراد انگشتشماری از بازیگران سینمای جهانی بوده است. 
به نظر شما واقعن مانع بر سر راه عزیمتشان انقدر جدی‌ست؟ 
بگذریم... با این هنرمندان آشنا شوید. (البته صحت یا عدم صحت توضیحات بر دوش راویان ) 
بازنشر: سینماسنتر
 

 
ژولیت بینوش


alt

این بازیگر سینمای فرانسه حدودا 6 سال قبل به دعوت عباس کیارستمی در اوایل بهار به ایران آمد که اقامت ایشان یک هفته به طول انجامید.
ژولیت که قصد داشت در فیلم کیارستمی حضور یابد برای شناخت بیشتر ایران این سفر را انجام داد. او همان موقع گفت: «ایرانیان بسیاری به غرب سفر کرده‌اند، اما اکنون نوبت غربی‌هاست که به ایران سفر کنند و آنرا بیشتر بشناسند». 
او در این سفر به دنبال 2 هدف مهم بود؛ یکی شناختن عباس کیارستمی و بعد دیدن ایران کشوری که کیارستمی از آن آمده بود. ژولیت بینوش درباره ایران گفته بود: «سنت مردم ايران يک سنت خوشامدگويی و واقعا مهمان‌نوازانه است و اين در دنيايی اتفاق می‌افتد که مردم از يکديگر می‌ترسند. اين شيوه برخورد و خوشامدگويی نسبت به غريبه‌ها واقعا برايم خوشايند بود. من واقعا از رانندگی مردم تهران شگفت‌زده شدم. قبلا هرگز مشابه آن را نديده بودم. من دوست داشتم يک روز در خيابان‌های تهران رانندگی کنم اما واقعا از رانندگی اين مردم وحشت کردم.»

 
شان استون


alt

فرزند الیور استون را البته نمی‌توان یک هنرمند درجه‌یک و هالیوودی تمام‌عیار دانست. او هیچگاه در آمریکا ستاره نبود. او در دوره معاونت سینمایی جدید به عنوان یک ستاره هالیوودی به ایران آمد، تا جایی که برایش فرش قرمز پهن شد و همانند یک ستاره ویژه استقبال شد. 
شان در سال 1390 سفری جنجالی و حاشیه‌ساز به ایران داشت که البته اواخر سفر رابطه خوبش با مدیران سینمایی ایران خراب شد و مجوز ساخت فیلمش را هم نگرفت و بازگشت. 
شان که قرار بود مستندی درباره عاشورا بسازد در جایی گفته بود: «به نظر من عاشورا بهترین سناریوی عاشقانه دنیاست و قصد دارم به این مقوله نیز در یک اثر دیگر بپردازم.»

 
ویگو مورتنسن


alt


هنوز هم خیلی از افراد نمی‌دانند که بازیگر فیلم برجسته ارباب حلقه‌ها 7 سال پیش سفری یک‌روزه به ایران داشت. 
او در بحبوحه فیلم ارباب حلقه‌ها برای ملاقات دختری ایرانی به نام سارا صولتی به ایران آمد و وقتی برای ایران‌شناسی نداشت. 
همان 7 سال پیش بعد از سفر به ایران انجام داد، گفت: «من به تهران سفر کردم و در پارک شهر با بچه‌ها فوتبال بازی کردم. من در تهران شاهد طلوع و غروب خورشید بودم. کوه‌ها را دیدم، آدم‌های سالخورده، کبوترها و بیمارستان‌ها را. من در تهران چیزهایی دیدم که همه جای دنیا می‌توانید ببینید. تهران شهر زندگی است و هرگز کسی نمی‌تواند من را قانع کند که ایرانی‌ها اینطور یا آنطور هستند و ايالا‌ت‌متحده باید مقابل آنها بایستد.»

 
شان پن


alt


مهم‌ترین بازیگر سینمای جهانی که البته به عنوان یک خبرنگار به ایران سفر کرد، شان پن بود.
شان پن در سفرش به ایران آنقدر پرهیاهو و خبرساز ظاهر شد که حتی عده‌ای برای دیدنش به هتل محل اقامتش رفتند. او در این سفر به ملاقات نامزدهای انتخاباتی رفت و با آنها عکس یادگاری گرفت. 
در این سفر جمعی از هنرمندان ایرانی برای تقدیر از شان پن، مراسمی رسمی در خانه هنرمندان ترتیب دادند که عکس‌العمل شان پن تنها این جمله بود: «من در این سفر خبرنگارم و انتظار چنین کارهایی را ندارم.» هرچند او به این مراسم رفت اما ظاهر غیررسمی‌ و بی‌اطلاعی‌اش از سینمای ایران همه را مغموم کرد.

 

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3358205
 

ما 44 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.