Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 10 فروردين 1403
ثبت نام
یک جشنواره و چند اتفاق مهم

معمولا رسم بر این است که در پایان هر جشنواره و برنامه‌ای از ین دست عملکرد و کارنامه آن جشنواره در بوته نقد قرار گیرد که ان شاء‌الله ما نیز پس از اختتامیه جشنواره به این مهم خواهیم پرداخت، لیکن در مورد سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نکاتی وجود دارد که گفتنش در همان روزهای آغازین جشنواره خالی از لطف نیست.

 

alt


1- در جشنواره امسال اتفاق بسیار بزرگی روی داده است که می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ سینمای ما به شمار آید و دوره‌ای دیگر در سینمای کشور ما رقم بزند.و این اتفاق مهم اکران دیجیتال فیلم‌های جشنواره و تجهیز سینماها به امکانات پخش دیجیتال است.اتفاق مهمی که متاسفانه از سوی اهالی رسانه و سینماگران چندان که باید،به آن پرداخته نشده و مغفول مانده است . 

به هر روی این که دبیر این دوره از جشنواره چنین ریسکی را پذیرفته است که در دوره مدیریت او اتفاقی چنین بزرگ و خطیر روی دهد به قاعده‌ای ارزشمند است که می‌توان به واسطه آن از اندک کاستی‌های روزهای نخست برگزاری جشنواره صرف نظر کرد.با این همه و در حالی که تجهیز سینماها به شیوه نمایش دیجیتال می‌توانست در اولین سال اجرای آن منجر به بروز بی‌نظمی‌های طبیعی معمول شود لیکن خوشبختانه تاکنون نظم و انضباطی قابل تامل بر امور مختلف مربوط به جشنواره حکمفرما بوده است . 

با نگاهی به سایر جشنواره‌های هم خانواده فیلم فجر که در بعضی از آنها حتی بولتن جشنواره نیز چاپ نشده و یا در بعضی دیگر که اطلاع رسانی به شدت ضعیف بوده است می‌توان به صحت این ادعا پی‌برد.جدی گرفتن بخش بین‌الملل ،اهتمام ویژه به سینمای مستند، تهیه و آماده سازی بولتن مفید و شکیل و مناسب جشنواره ای با این وسعت و نیزتجهیز چند سالن دیگر به امکان نمایش فیلم‌های سه بعدی از دیگر موارد قابل تامل و تقدیر این دوره از جشنواره است.

2 - در اغلب جشنواره‌های پیشین بریز و بپاش‌های معمول و مرسوم از جمله نکاتی بود که موجب اعتراض دلسوزان سینما و جشنواره می‌شد، لکن به نظر می‌رسد در سی و یکمین دوره از برگزاری این جشنواره مسئولان با الگو قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه صرفه‌جویی و پرهیز از صرف هزینه‌های کم اهمیت تصمیم گرفته‌اندهزینه‌ها را صرف امور دیگری کنند .

اموری که انشاء‌الله بتواند به اعتلای سینمای ملی و دینی منجر شود و از نظر فنی و تکنیکی نیز جایگاه سینمای ما را ارتقا بخشد.به هر روی اگرچه نمی‌توان منکر اندک کاستیهایی در زمینه پذیرایی و مواردی از این دست شد اما نظر به مواردی که ذکر شده می‌‌توان از این کاستی‌ها (که بروز آنها در اولین روزهای اغلب جشنواره ها طبیعی و معمول است) صرفنظر کرد و امید داشت در روزهای آتی این کاستی‌ها نیز مرتفع گشته و انشاء‌الله شاهد جشنواره‌ای نوگرا، منظم و مفید برای سینمای ایران باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3363329
 

ما 25 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.