Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای ایران  >  جنجال نمایش فیلم یک خانواده محترم در جشنواره ابوظبی
جنجال نمایش فیلم یک خانواده محترم در جشنواره ابوظبی
alt
 
چندي پيش فيلمي با عنوان «يک خانواده محترم» به کارگرداني مسعود بخشي در جشنواره ابوظمي در کشور امارات که خانم نيکي کريمي هم يکي از داوران اين جشنواره بود شرکت کرد و در اين جشنواره در بخش افقهاي تازه برنده بهترين فيلم و کسب جايزه جايزه مرواريد سياه شد. شرکت اين فيلم در اين جشنواره که پيشتر در جشنواره کن نيز به نمايش در آمده بود در داخل کشور بازتاب هاي منفي بسياري داشت و از آن بعنوان يک سياه نمايه از اوضاع کشور و يک فيلم ضد ايراني ياد مي شود. در اين خصوص و پس از اتمام جشنواره ابوظبي وزير ارشاد به رسانه ها چنين گفت: ما مخالف شرکت فيلم «يک خانواده محترم» در جشنواره ابوظبي بوديم و آن‌ها بدون اطلاع و مجوزمان فيلم را در اين جشنواره به نمايش گذاشتند. به گفته سيد محمد حسيني، چنين اتفاق‌هايي باعث مي‌شود که وزارت ارشاد تاکيد داشته باشد که حضور در جشنواره‌هاي خارجي تابع مقررات شود.
علاوه بر صحبت هاي وزير ارشاد خبرهايي هم مبني بر اختلاف نظر بين تهيه کنندگان اين فيلم نيز در نسخه ارائه شده به جشنواره به گوش مي رسد. فيلمي که علاوه بر داشتن تهيه کننده ايراني به نام محمد آفريده داراي يک سرمايه گذار فرانسوي نيز بوده است و در ادامه همين اختلافات و اعتراضاتي که در ايران به اين فيلم شده است برخي از دست‌اندرکاران فيلم از جمله سيما فيلم هر نوع ارتباطشان را با اين اثر رد کردند و کارگردان و تهيه‌کننده هم بعد از جشنواره کن در هيچ مراسم ديگري همراه با فيلمشان حضور پيدا نکردند تا به نوعي خود را از حاشيه هاي ايجاد شده براي فيلم دور نگه دارند.
هر چند اين فيلم همچنان توسط افراد غيرايراني ديده مي شود و همچنان بواسطه اين فيلم در مورد مردم ايران قضاوت مي شود. بطوري که مردم ايران را پس از جنگ تحميلي مردمي بيمار و تحقير شده نشان مي دهد و آن فيلم را نمايانگر توحش ايراني پس از جنگ تحميلي دانسته اند.
پيشتر و قبل از شرکت اين فيلم در جشنواره کن تهيه کننده اين فيلم بيان کرده بود که اين کارگردان در فيلم «يک خانواده محترم» نخستين تجربه بلند داستاني در مديوم سينما را کسب مي‌کند و خوشبختانه در اين فيلم آگاهانه به ماجراهاي فيلم ورود پيدا کرده‌است.
فيلم «يک خانواده محترم» که قبلا خرمشهر نام داشت يک ملودرام خانوادگي است که داستان آن در دل جنگ و بمباران تهران اتفاق مي‌افتد. اين فيلم سعي دارد تغييراتي که افراد در طول جنگ مي‌کند را به تصوير بکشد. در واقع نگاهي به روند شکل گيري ديدگاه افراد پس از جنگ دارد. در اين فيلم بابک حميديان، مهرداد صديقيان، آهو خردمند، مهران احمدي، پريوش نظريه، مهرداد ضيايي، بهناز جعفري، داود فتحعلي بيگي و...به ايفاي نقش پرداخته اند ولي هيچ کدامشان فکر نمي کردند که ازاين فيلم چنين استفاده هاي سوئي در جهت تخريب و ضربه زدن به جامعه ايراني-اسلامي شود.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3357814
 

ما 34 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.