Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 31 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای ایران  >  رفع ممنوع‌التصویری باران کوثری با یک پرفورمنس آرت
رفع ممنوع‌التصویری باران کوثری با یک پرفورمنس آرت

 باران کوثری که با حضور در پروژه چند هنری «بی انتخاب» بار دیگر به صحنه بر می‌گردد، گفت: بعد از مدتی دوری از کار، قطعا مشکلم حل شده است و بعد از مدتی که کار نکردم، ترجیح دادم با گروهی کار کنم که قبلا با آنها همکاری داشته‌ام و به روحیات یکدیگر آشنا هستیم.

alt


این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: با اصرار هومن سیدی وارد این پروژه شدم البته حوصله پرفورمنس نداشتم ولی سیدی اصرار کرد که با امیر کنجانی آشنا شوم. حالا هم از این اتفاق خوشحالم چون پروژه ای است که از دست دادنش برای هیچ بازیگری خوب نیست.

کوثری که 27 خرداد ماه در تالار وحدت سخن می‌گفت با اشاره به ویژگی‌های این پروژه، توضیح داد: مهمترین دلیل پذیرش من برای حضور در این پروژه با وجود ریسک بالایی که داشت، این بود که آقای کنجانی بسیار تکلیف روشن است و می‌داند چه می‌خواهد. او کاملا طبق برنامه پیش می‌رود و یاد دارد که چگونه به هدفش برسد بنابراین با اینکه خیلی تمرین نداشته‌ام اما در همین تمرین محدود، نیز خیلی هیجان زده شدم.

بازیگر نمایش« خشکسالی و دروغ» درباره گروه خاص مخاطبان این اثر چند وجهی گفت: به طبقه بندی تماشاگر خیلی معتقد نیستم ولی فکر می‌کنم تماشاگرانی هم که کمتر تئاتر دیده‌اند، از این کار بدشان نمی‌آید.
 

 

در ادامه امیر کنجانی که چند ماه پیش از اروپا به ایران آمده است، گفت: من کارگردان نیستم بلکه اجرا گردان هستم که با کارگردانی تفاوت خیلی زیادی دارد.

او که از 10 تیر ماه نمایش «بی‌ انتخاب » را در سالن طبقه 2- پردیس سینمایی «ملت» اجرا می‌کند‌، ادامه داد: البته در جامعه‌ی ما مفهوم اجرا گردان خیلی جا نیفتاده است و تخصص‌های متفاوت خیلی وجود ندارند اما من تخصص کارگردانی ندارم و اجرا گردان هستم.

کنجانی با اشاره به پروسه دو ساله پژوهش‌اش درباره اجرای نمایشی چند هنری با استفاده از المان‌های تئاتر مفهومی ‌، پرفورمنس آرت ‌، چیدمان‌، معماری‌ و موسیقی‌ افزود: شش هفت ماه پیش برای اجرای هنر چند وجهی به ایران آمدم و دو سال است در این پروژه کار می‌کنم، ضمن اینکه چند ماه است با آکادمی هنر همراه شده‌ام.

وی با ارایه توضیحاتی درباره ویژگی‌های اثرش افزود: مهمترین نکته در این اجرا، المان اتفاق و موسیقی است. سعی کردیم با بازیگرانی همکاری کنیم که فقط بازیگر نباشند بلکه به عنوان آرتیست مطرح هستند ضمن اینکه با بهترین نوازندگان ایران همکاری داریم.

این اجراگر تئاتر درباره گروه مخاطبان این نمایش توضیح داد: ما در اجرای اثرمان از عناصر مختلفی استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم حس غریب‌ بودن را از مخاطب بگیریم و او را از مناسک روزمره بیرون بکشیم. بنابراین مخاطب سفری را آغاز می‌کند و به مرور از زندگی روزمره جدا شده و خود را درگیر این اثر می‌بیند.

کنجانی با بیان اینکه در این نمایش با بهترین نوازندگان ایران همکاری دارد، ادامه داد: می‌خواهیم مخاطب ایرانی و اجرا کننده‌های ایرانی را جور دیگری محک بزنیم . خیلی دوست داریم بدانیم آستانه مخاطب ایرانی چیست.

او تاکید کرد: بدون مخاطب اصلا نمی‌توانیم اجرا برویم البته تلاش داریم مخاطب عام هم با نمایش ارتباط برقرار کند.

وی درباره انتخاب بازیگران این نمایش که همه جزو بازیگران مطرح و شناخته شده تئاتر و سینما هستند، توضیح داد: از تهیه کنندگان پروژه و کل گروه آکادمی هنر بسیار ممنونم که توانستیم به این انتخاب عجیب و غریب از بازیگران برسیم چون برای اجرای این اثر، نیازمند آرتیست هستیم نه بازیگر و گاه بازی نکردن جزو کار ماست.

کنجانی که قرار است این اثر را در پردیس سینمایی «ملت» اجرا کند، درباره انتخاب این مکان نیز گفت: سه مکان را در نظر داشتیم و سرانجام توانستیم با پردیس ملت به توافق برسیم. میزان مخاطب ما با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی و نه ایرانی،‌ حداقل 300 نفر در هر اجراست. مدت زمان نمایش‌مان هم 75 دقیقه است اما برای دیدن آن باید دو ساعت زمان بگذارید چون قبلش یک‌سری مناسک داریم.

 در این نشست، مجید رحیمی جعفری یکی از تهیه کنندگان این اثر که قبلا هم با نمایش «ویتسک» کاری از رضا ثروتی در تئاتر همکاری داشته است‌، گفت: می‌خواستیم بعد از «ویتسک» کاری بالاتر از آن ارائه کنیم و خوشبختانه با امیر کنجانی روبرو شدیم که طرح و پژوهش داشت. در نظر داشتیم طرح را با برآورد هزینه معقولی به اجرا برسانیم اماچون خیلی جذاب بود، مدام بزرگتر شد وحالا یکی از بزرگترین صحنه‌ها را دارد.

این تهیه کننده با ارائه توضیحاتی درباره تهیه بلیت این نمایش افزود: بلیت فروشی ما از طریق سایت‌های «تیوال» و «سی‌گذر» انجام می‌شود و نمایش ما به جز روزهای یکشنبه هر روز اجرا دارد. می‌خواستیم بدعتی در تئاتر داشته باشیم و روز تعطیلمان یکشنبه باشد نه شنبه تا تئاتری‌هایی که خود اجرا دارند، هم بتوانند نمایش را ببینند.

جعفری اضافه کرد: این اثر هر روز در دو نوبت 19 و30 دقیقه و 21 و 30 دقیقه اجرا دارد و در ماه مبارک رمضان نیز دو اجرا در ساعت‌های 21 و 23 داریم و قیمت بلیت‌مان 30 هزار تومان است اما هر روز برای دانشجویان تخفیف دانشجویی داریم.

او که مجوز اجرای این نمایش را از مرکز هنرهای تجسمی دریافت کرده است، افزود: این کار در بخش تجسمی اجرا می‌شود چون ترکیبی از چیدمان‌، تئاتر‌، موسیقی‌، پرفورمنس‌، معماری‌، هنر مفهومی و... است.

تهیه کننده نمایش «بی انتخاب» در پاسخ به پرسشی درباره حل شدن مشکل ممنوع الکار بودن باران کوثری گفت: قطعا مشکل ایشان حل شده است.

رحیمی جعفری درباره گروه مخاطبان نمایش نیز گفت: از آنجا که این کار یک اثر چند هنری است، همه مخاطبان هنری را در نظر داریم و جذابیت این پروژه برای گروه ما همین است.

در ادامه این نشست، محمد عقیلی دیگر تهیه کننده این نمایش در پاسخ به پرسشی درباره ریسک سرمایه‌گذاری برای تهیه و تولید این اثر یادآور شد: نمایش «ویتسک» تجربه خیلی خوبی بود و کار عظیمی در حوزه نمایش اتفاق افتاد و همه آزمون و خطاهایش خوب بود. در این کار نیز قطعا هراسی نداریم و لذتش برای ما بالاست چون ایده نوینی است. کار با امیر کنجانی لذت بخش است و سعی می‌کنیم آزمون و خطا نداشته باشیم.

سپس محسن رستگار دیگر بازیگر این نمایش توضیح کوتاهی درباره حضورش در این اثر ارائه کرد و گفت: زمانی که پیشنهاد بازی در این نمایش مطرح شد، فکر کردم این پروژه نوعی محک زدن خود است. در آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های ما شیوه برخورد با تماشاگر به صورت اتفاقی آموزش داده نمی‌شود و این یکی از ضعف‌های ماست. اما این پروژه تجربه هیجان‌انگیزی برای بازیگران است.

مریم نظری مدیر ارکستر گروه موسیقی این نمایش نیز در سخنان کوتاهی گفت: همیشه موسیقی در کنار تئاتر وجود داشته ولی این کار، پرفورمنس است و تئاتر نیست.

او با ارائه توضیحاتی درباره موسیقی این اثر افزود: چیدمان ما سه تا کوارتت زهی با ترکیبی از سازهای بادی و کلارینت است البته هر شب با سولیست‌های بسیار معتبری مانند مجید اسماعیلی ،‌ پدرام فریوسفی‌، علی و ایمان جعفری پویان‌، دانیال جورابچی و ... همکاری داریم ولی هیچ کس حتی عوامل اجرا نمی‌دانند که هر شب چه سولیستی حضور دارد.

نظریدر پایان صحبتش گفت: اجرای هر شب ما به لحاظ شنیداری متفاوت است و المان‌هایی داریم که تا به حال در ایران بی سابقه بوده است.

پروژه چند هنری« بی انتخاب» از روز 10 تیر ماه در طبقه منفی دو پردیس سینمایی «ملت» اجرا دارد. مهران احمدی ، ویشکا آسایش، هومن سیدی، صابر ابر، آزاده صمدی، کاظم سیاحی و نازگل نادریان دیگر بازیگران این اثر هستند.

 

منبع: سیمرغ

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3381763
 

ما 18 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.